כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אופטימיות במערב

דיווח רוסי: שיחות חשאיות בין רוסיה לארה"ב

משלחות מרוסיה וארה"ב נפגשו לאחרונה בז'נבה כדי לדון בערבויות ביטחוניות. בספטמבר דיווח משרד החוץ הרוסי כי מוסקבה ווושינגטון מקיימות מגעים בקווים שונים. דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב, אמר שהוא לא יכול לאשר או להכחיש מידע זה

דיווח רוסי: שיחות חשאיות בין רוסיה לארה"ב
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

העיתון הרוסי kommersant דווח על שיחות חשאיות באנקרה - טורקיה בין ראש שירות ביון החוץ של רוסיה סרגיי נארישקין ומקבילו האמריקאי ויליאם ברנס. על פי הדיווח, משא ומתן מתנהל בין המשלחות של רוסיה וארצות הברית בבירת טורקיה, המקור סירב לחשוף פרטים נוספים על הפגישה.

דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב, אמר שהוא לא יכול לאשר או להכחיש מידע זה, אנקרה סירבה להגיב על השיחות, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

באפריל האחרון, טורקיה החזירה הביתה את הטייס הרוסי קונסטנטין ירושנקו, שהיה במעצר בארה"ב מאז 2010 באשמת הברחת סמים, ורוסיה שיחררה בתמורה סטודנט אמריקאי, טרבור ריד. הסטודנט נידון ברוסיה בקיץ 2020 לתשע שנות מאסר בגין תקיפת שוטרים.

כזכור טורקיה גם אירחה את צוותי המשא ומתן בין נציגי רוסיה ואוקראינה בחודשים הראשונים של המלחמה. המשלחות הרוסיות והאמריקניות לא נפגשו מאז תחילת המלחמה באוקראינה ב-24 בפברואר. בסוף ספטמבר אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, כי רוסיה וארה"ב בודקות את האפשרות לקיים שיחות פנים אל פנים של ועדה מייעצת בנושא אמנת הגבלת הנשק הגרעיני.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב שיחות טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד