כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כתב אישום נגד 'כנופיית הצעירים' מירושלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 11 קטינים המואשמים בארבע עבירות שונות, בגין ניסיון לתקוף ערבים • מדובר בצעירים חרדים, שנעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים • האישומים: השלכת אבנים לעבר רכבים נהוגים בידי ערבים, ושריטת רכבים השייכים לערבים • עורכי דינם: "ההר הוליד עכבר, העבירות החמורות שיוחסו להם בדיונים - השומטו מכתב האישום"

חלק מהנערים: צילום פלאש 90
חלק מהנערים: צילום פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד בריג'יט ויטאלי, הגישה היום (ד) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר, כתב אישום נגד 11 קטינים בעבירות של היזק בזדון לרכוש, ניסיון להיזק בזדון לרכוש, החזקת סכין שלא כדין וסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה - בארבעה אישומים שונים. את העבירות ביצעו הנאשמים בכוונה לפגוע ברכוש ובנפש של ערבים.

על פי האישום הראשון, בחודש ספטמבר 2013 עברו הנאשמים 1-4 ו-11 ברחוב שמעון הצדיק שנמצא בשכונת שייח ג'ראח בעיר. חלק מהנאשמים שרטו מכוניות חונות ברחוב. כתוצאה מכך, נגרמו פגיעות לחמישה רכבים שחנו במקום. בהמשך יידו הנאשמים אבנים לעבר מכונית שהייתה בכביש בכוונה לפגוע בערבים. אחת האבנים פגעה במכונית שנסעה בדרך וגרמה לה לנזק.

על פי האישום השני, חלק מהנאשמים הגיעו לרחוב שמעון הצדיק בעיר. נאשם מס' 2, אשר החזיק בסכין נינג'ה, ואחר שהיה עימו ניקבו צמיג של אחת המכוניות שחנתה באותה העת ברחוב בכוונה לפגוע ברכב של ערבי.

עוד בנושא:
"הכל מכור מראש. הילד עצור בתנאים איומים"
כל 'כנופיית' הנערים שוחררה למעצר בית
14 צעירים סימנו יעד: לפגוע בערבים

על פי האישום השלישי, במהלך חודש ספטמבר 2013, בחמישה מועדים שונים לפחות, התאספו הנאשמים ברחוב ארזי הבירה שבירושלים ויידו אבנים לעבר מכוניות בכוונה לפגוע ברכבים של ערבים. הנאשמים עמדו על גבעה ברחוב הסמוכה לכביש, ויידו אבנים לעבר רכבים שסברו שהם של ערבים, אשר היו באותה העת בנסיעה ברחוב. אחד מהנאשמים שימש כתצפיתן והודיע ליתר הנאשמים כאשר עוברים רכבים שסבר שהם נהוגים בידי ערבים, בעוד האחרים יידו אבנים בהתאם לתצפיות שערך. הנאשמים פגעו במספר רב של מכוניות באופן זה, כאשר לחלק מן המכוניות נגרם נזק, ושמשותיהן התנפצו.

על פי האישום הרביעי, התאספו נאשמים 1-5 ו-7-9 בחול המועד סוכות, ספטמבר 2013, ברחוב חוט של חסד שבירושלים. הנאשמים יידו אבנים לעבר רכבים שנסעו באותה העת ברחוב אשר סברו כי הם רכבים של ערבים. הנאשמים פגעו בשלושה רכבים לפחות.

כתב האישום מייחס ל-11 הקטינים עבירות כדלקמן: האישום הראשון מייחס לנאשמים 1-4 ו-11 ביצוע עבירות של היזק בזדון לרכוש וניסיון להיזק בזדון לרכוש. האישום השני מייחס לנאשמים 1-2 ו-4-6 ביצוע עבירות של היזק בזדון והחזקת סכין שלא כדין. האישום השלישי מייחס לכל הנאשמים ביצוע עבירה של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה. האישום הרביעי מייחס לנאשמים 1-5 ו-7-9 ביצוע עבירה של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה.

בד ובד עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת תנאי שחרור בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.

עו"ד אביחי חג׳בי, המייצג את הנאשמים מטעם ארגון 'חננו', מסר: "בסופו של יום נראה כי ההר הוליד עכבר. החשדות התבדו והעבירות החמורות שיוחסו להם במהלך הדיונים במעצרם הושמטו מכתב האישום. מדובר בילדים שמקומם במוסדות לימוד ולא באולמות בתי משפט".

עו"ד נפתלי ורצברגר הגיב: "הפרקליטות הזדרזה להגיש היום את כתב האישום בניצול ציני של יום הזיכרון ליצחק רבין, כאשר בסופו של דבר מכתב האישום עולה שמדובר בעבירות של ילדים ובני נוער שבספק אם גרמו נזק אפילו לרכוש. מדובר בבלון גדול שכבר מעכשיו נראה שיסתיים בקול דממה דקה".

עו"ד דוד הלוי אמר: "מרשיי שוחררו מן המעצר עוד בשלבי החקירה, באופן שמדבר בעד עצמו. מרשי מכחישים כל קשר לאישומים המיוחסים להם. בשלב זה טרם קיבלנו לידינו את חומרי החקירה והתייחסותנו תוצג בדיון שיתקיים".
צעירים ערבים תקיפה כתב אישום סיכון חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד