כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ייגמר בלי שום דבר"

כתב אישום: המליץ לבעלי המסעדות לייקר את מחירי המנות

רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" והמנכ"ל תומר מור, בטענה כי המליץ בראיונות בתקשורת לבעלי מסעדות להעלות את מחירי המנות

כתב אישום: המליץ לבעלי המסעדות לייקר את מחירי המנות
אילוסטרציה צילום: pixabay

רשות התחרות הגישה השבוע כתב אישום כנגד עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" ומנכ"ל העמותה, מר תומר מור, בגין המלצה להעלאת מחירי המנות במסעדות.

על פי עובדות כתב האישום, בסוף מאי – תחילת יוני 2021 המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחירי המנות במסעדותיהם.

המלצה זו הופצה למסעדנים במהלך תקופה זו במספר הזדמנויות, בין היתר באמצעות שליחת הודעות בקבוצות הווטסטאפ של האיגוד ובדף הפייסבוק שלו, בהן המליץ המנכ"ל למסעדנים לפעול כדי לשמור על רווחיות מסעדותיהם לאור העלאות המחירים במשק וכן כתב כי האיגוד פועל להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים במסעדות.

עוד על פי כתב האישום, מנכ"ל האיגוד אף התראיין לרדיו ומסר בין היתר כי נדרשת העלאת מחירי המנות במסעדות מכיוון שלדבריו הרווחיות במסעדות נשחקה.

למעשה קבעה רשות התחרות כי "הנאשמים המליצו על קו פעולה לחברי עמותת מסעדנים חזקים ביחד באשר למחירי המנות במסעדותיהם. קו הפעולה עלול היה למנוע או להפחית את התחרות ביניהם. קו הפעולה נגע למחיר שיידרש, שיוצע, או שישולם ולרווח שיופק. בכל היו הנאשמים צד להסדר כובל. זאת מבלי לקבל אישור, היתר זמני או פטור להסדר".

חקירת הרשות החלה ביוני 2021 ובתום הליך שימוע, הוחלט על הגשת כתב האישום כנגד האיגוד ומנכ"לו, כתב האישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי מרכז.

עו"ד עמית גרוס, שמייצג את עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", מסר ל"כלכליסט" בתגובה לכתב האישום: "העמותה תזוכה מכל אישום בבוא העת. הכל ייגמר בלי שום דבר".

 

מסעדות מנות התייקרות העלאת מחירים תיאום מחירים צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד