י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפנייה ליו"ר ועדת סל התרופות

יו"ר למענכם: "לשלב נציג מקרב משפחות החולים"

יו"ר ארגון 'למענכם' יוסי ערבליך בפניה ליו"ר ועדת סל התרופות: "הגיע לשלב נציג מקרב החולים בדיוני הוועדה". ערבליך 'ובל על העובדה שמשלל הגופים המרכיבים את הוועדה, נעדרת נציגות מטעם ציבור החולים

יו"ר למענכם: "לשלב נציג מקרב משפחות החולים"
יוסי ערבליך עפם פרופ' גמזו צילום: ארכיון בחדרי

במכתב ששיגר חתן אות הנשיא להתנדבות ויו"ר ארגון 'למענכם' יוסי ערבליך, ליו"ר ועדת סל התרופות פרופ' דינה בן יהודה, קובל ערבליך על העובדה שמשלל הגופים המרכיבים את הוועדה, נעדרת נציגות מטעם ציבור החולים, אשר החלטות הוועדה נוגעות אליהם ולאיכות חייהם בצורה ישירה. יצויין כי בועדת הסל קיימים מספר תקנים לנציגי ציבור.

"במסגרת פעילותי, חולים רבים עמם אני נפגש מידי יום, מלווה אותם ומסייע בעצה ובהכוונה, מתנים בפני לא פעם את צערם, על העובדה שקולם אינו נשמע כראוי בוועדת סל התרופות בעוד שהשלכות החלטותיה נוגעות ישירות אליהם". ערבליך מציין במכתבו כי  "הרופאים מביאים את האינטרס הרפואי, הכלכלנים ופקידי האוצר את הפן הכלכלי, אך צד החולים, תופעות הלוואי מהם הם סובלים, ועמדתם כמקבלי או כמסורבי הטיפול איננה באה לידי ביטוי".

יו"ר 'למענכם' מזכיר את התייחסותו של מבקר המדינה לנושא, ואת העובדה כי באיחוד האירופי ובארה"ב קיימת נציגות חולים בוועדת הסל, ומן הראוי שגם מדינת ישראל תתייצב עימם באותה שורה.

במכתבו מדגיש יו"ר 'למענכם', כי אין הכוונה להטיל דופי חלילה בחברי הוועדה המכהנים כיום, אך מטבעם של דברים, הם נותנים את דעתם על נושאים החשובים לא פחות, אך הדגש אינו בהכרח על צד החולה. את מכתבו לפרופ' בן יהודה חותם חתן אות הנשיא בנימה אישית וכותב: "כמי שהקדישה את מירב ומיטב שנותיה לחולים, במקצועיות, בחמלה, במבטא מתמיד אל תוך עולמם, אני מבקש את התייחסותך לפנייתי זו".

בארגון 'למענכם' מקווים שהפניה תיענה בחיוב ובכך ישימו קץ לעוול שחש ציבור החולים בשל הדרתו מהוועדה.

יוסי ערבליך סל התרופות למענכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד