כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משרד הדתות מזכיר: "לרבנים אסור להתערב בבחירות"

משרד הדתות הוציא חוזר לעובדי המועצות הדתיות ורבני הערים: "חובה לשמור על תדמית ניטרלית שאינה משועבדת להשקפת עולם פוליטית"

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהאן. צילום: פלאש90
סגן שר הדתות הרב אלי בן דהאן. צילום: פלאש90

מנכ“ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט רענן בשנית את ההנחיות להתנהלות בתקופת הבחירות המקומיות לגבי כלל עובדי המועצות הדתיות, רבני השכונות ורבני הערים.

בשבועות האחרונים הגיעו מספר תלונות בנושא ללשכת סגן השר לשירותי דת וכן, ללשכת המנכ״ל והלשכה המשפטית.

על פי ההנחיות שרועננו בתחילת החודש במכתב שהופץ במועצות הדתיות, חל איסור על עשיית שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בעקיפין או במישרין, בכספי המועצה הדתית או בנכסיה, מבהיר גלט, "בכלל זה חל איסור על הוצאות פרסומים שיש בהם תעמולת בחירות. איסור זה משתרע על פרסום מכל סוג שהוא, לרבות דברי דפוס, מודעות בעיתונות הכתובה או האלקטרונית ופרסום באינטרנט".

עוד הבהיר גלט כי חל איסור על עריכת אסיפה, הרצאה, כינוס, חוג בית או פעילות דומה מטעם רשימה או על בסיס של השתייכות מפלגתית או פעילות בעלת אופי מפלגתי במשרדי המועצה הדתית.

לדבריו, עובדי המועצות הדתיות מחוייבים לשמור על תדמית ניטרלית שאינה משועבדת להשקפת עולם פוליטית מוגדרת. הדבר נגזר מהמבנה הא-פוליטי של השירות הציבורי בישראל ועומד בבסיסו.

כיוון שכך, גלט הזכיר לעובדים כי חל עליהם איסור להיות חברים בהנהלה פעילה של מפלגה או של גוף פוליטי, לארגן אסיפה פומבית בעלת אופי פוליטי, לשבת בשולחן הנשיאות של אסיפה כאמור ולנאום בה. עוד נקבע כי עובד הציבור לא יעסוק בכל פעילות מפלגתית בזמן עבודתו או במקום עבודתו, לא ינצל את מעמדו הרשמי למטרות פוליטיות ולא ינסה להשפיע על השקפותיהם הפוליטיות של הכפופים לו או הבאים במגע עימו בקשר לתפקידו. כן חל איסור על עובד הציבור לאסוף כספים עבור מפלגה או גוף ציבורי כלשהו.

בהנחיות של גלט הובהר כי האיסור תקף גם על "ניסיון להשפיע פוליטית על עובדים אחרים כפופים לו או על אחרים הבאים במגע עימו בקשר עם עבודתו במועצה".
המשרד לשירותי דת הרב שולמן פוליטית מפלגה רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד