י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האם 'אלפי חרדים רשומים פיקטיבית בבית שמש?'

כך ניסה לטעון ח"כ הרב דב ליפמן • בירור העלה שמדובר בעלילה • ח"כ ישראל איילר: "מנסים לבטל בחירות על סמך שקרים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הבוקר (ד') נכשל ניסיון למנוע מאלפי חרדים להצביע בבית שמש.

ח"כ הרב דוב ליפמן מ'יש עתיד', תושב בבית שמש, דרש לדון בוועדת הפנים של הכנסת בתופעה לטענתו, של "אלפי חרדים שנרשמים לבית שמש באופן פיקטיבי, לצורך חיזוק המועמד החרדי לראשות העיר".

יו"ר הוועדה מן הליכוד ביתנו ח"כ מירי רגב, הסכימה לכך. ראש המדברים היה עו"ד המייצג את הליכוד בועדת הבחירות בבית שמש, שסיפר על חמישים תושבים שנרשמו לדירה אחת. כאשר נשאל על ידי היועץ המשפטי לוועדה, מדוע לא פנה למשטרה, אמר כי המשטרה מבקשת מסמכים ואין לו אותם. גם ח"כ ליפמן סיפר סיפורים כי שמע על כך, אבל הודה שאין לו יכולת להוכיח את הדברים.

ח"כ ישראל אייכלר מחה על השימוש בועדת כנסת להפצת עלילות שאין להם בסיס: "זה חלק ממסע התעמולה האנטישמי נגד החרדים בבית שמש וחבל שמשתמשים בועדות הכנסת לדרישה לביטול הבחירות בבית שמש וגיוס המשטרה, על בסיס שקרים".

יו"ר הועדה חה"כ מירי רגב נדהמה לשמוע מנציגי משרד הפנים שהביאו נתוני אמת, שלא היה כל גידול דרמטי במספר התושבים בבית שמש בשנה האחרונה. העליה במספר הנרשמים כתושבי בית שמש דומה למה שהיה לפני שנה ולפני שנתיים. וכך זה קורה בכל הארץ.

ח"כ אייכלר טען כי בירושלים יצאה קריאה פומבית מצד מפלגות חילוניות לפני חדשים רבים לגיוס אלפי סטודנטים שלומדים בירושלים וגרים מחוץ לעיר לבא ולהירשם כתושבי ירושלים, ואיש לא ביקש מן המשטרה לבדוק האם אכן הם גרים כאן. זה לגיטימי לחלוטין שתלמידי ישיבות שלומדים בבית שמש ותושבים שגרים שם ועדיין לא נרשמו כתושבי העיר, שיעבירו כתובתם לעיר שלהם. זאת היתה גם פניה רשמית ופומבית של משרד הפנים לכלל התושבים.

ח"כ אורי מקלב טען שלא זו בלבד שאין רישומים כוזבים, אלא שפקידי משרד הפנים מקשים על החרדים דווקא, בבואם להחליף כתובת. זאת למרות שהם מביאים חוזים ומוכיחים שהם גרים שם.
בסוף הדיון ולאחר שהוצגו כל הנתונים הודו כל המשתתפים בדיון, שאין תופעה המונית של רישום כוזב.

במטה הבחירות של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בירכו על החלטת הועדה.
בית שמש חרדים עתירה דב ליפמן משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד