כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרשת בודקת

עיתונאי ב-CNN כינה את חמאס 'לוחמי חופש' ושיבח את היטלר

מפיק ברשת CNN כינה את הטרוריסטים של חמאס 'לוחמי חופש', ושיבח את היטלר. הוא הביע תמיכה במאבק אלים של חמאס נגד אזרחים ישראלים. איברהים הוא רק האחרון בסדרה של עיתונאים שהשקפותיהם האנטי-יהודיות החריפות שנחשפו  

עיתונאי ב-CNN כינה את חמאס 'לוחמי חופש' ושיבח את היטלר
אידריס מוקטאר איברהים וההסתה צילום: באדיבות המצלם

אידריס מוקטאר איברהים, יליד קניה שרכש השכלתו בקליפורניה, עובד עבור רשת CNN מאז 2015, ודיווח על אירועים קריטיים באפריקה, כולל ביקורו של הנשיא דאז ברק אובמה באזור ב-2013 והתרסקות טיסה 302 של חברת אתיופיאן איירליינס ב-2019.

לאחר סיום לימודיו בבית הספר ללימודי עיתונות של UC ברקלי בקליפורניה, רשת CNN מינתה אותו כאחראי בדסק הבינלאומי וכמפיק. שמו של איברהים הופיע בכתבות רבות בערוץ, כולל במאמר ב-13 בנובמבר על הקואליציה הנכנסת של ישראל, שכותרתו " נשיא ישראל מזמין את נתניהו להרכיב ממשלה".

אולם שנאתו העמוקה של איברהים למדינת היהודים מעמידה בספק את יכולתו לדווח ללא משוא פנים על הסכסוך הערבי-ישראלי, כך חושף ומדווח אתר המתמחה בחשיפת אנטישמיים, Honest Reporting.

לדוגמה, בציוץ בטוויטר ב-13 ביולי 2014 הוא הביע תמיכה ברוצח ההמונים היטלר. "עברתי לנבחרת גרמניה לאחר שגיליתי שמסי תומך בישראל", כתב איברהים , וסיים את הציוץ עם ההאשטאג הפוגעני "קבוצת היטלר".

איברהים גם הרעיף שבחים על חמאס, וטען כי אנשי ארגון הטרור הם "לוחמים החופש של ימינו" ש"משחררים את אדמתם". הוא טען כי לחמאס מותר להפעיל "מאבק המזוין" נגד מטרות אזרחיות ישראליות. ראוי לציין כי שעות ספורות לאחר שפרסם איברהים את הציוץ שלו ב-18 ביולי 2014, פגעה רקטה של ​​חמאס בגן ילדים ביישוב גן יבנה שבדרום.

העיתונאי נעל את החשבון לאחר שנחשף כאנטישמי וגזען

האתר שחשף את האנטישמיות של העיתונאי מציין כי: "אידריס מוקטאר איברהים זכאי כמובן לפרסם את דעותיו האישיות, גם אם הן בורות ופוגעניות. אבל כפי שהסברנו בעבר, מפיקים עם אג'נדה פוליטית יכולים להיות סלקטיביים עם המידע שהם מציגים לציבור, וכתוצאה מכך לסיקור תקשורתי לקוי של הסכסוך במזרח התיכון".

למרבה הצער, איברהים הוא רק האחרון בסדרה של עיתונאים שהשקפותיהם האנטי-יהודיות החריפות נחשפו על ידי Honest Reporting. במהלך שלושת החודשים האחרונים בלבד, צוות העורכים חשף ארבעה עיתונאים אנטישמים אנטי-ישראלים ושכנע בהצלחה גורמים מכובדים לנתק איתם קשר. רשת CNN מסרה בתגובה, כי הם "בודקים את הנושא".

CNN חמאס טוויטר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד