כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אכזריות פוטיניסטית

חייל רוסי שערק ונתפס, הוצא להורג עם פטיש

חייל רוסי ששוחרר מהכלא בו ישב בגין רצח כדי להילחם נגד אוקראינה, נשכר על ידי קבוצת שכירי החרב של וגנר ברוסיה. הוא ערק לצד האוקראיני אך נלכד מחדש על ידי עמיתיו לשעבר. סרטון מחריד שפורסם ברשתות החברתיות הראה את הוצאתו להורג בפטיש

חייל רוסי שערק ונתפס, הוצא להורג עם פטיש
יבגני נוז'ין רגע לפני מותו צילום: באדיבות המצלם

יבגני נוז'ין, בן 55, שכיר חרב לשעבר של קבוצת וגנר הוצא להורג במכת פטיש בראשו לאחר שהחליף צד במלחמת אוקראינה. הוא תואר כ'בוגד' ו'כלב' על ידי איש העסקים הרוסי יבגני פריגוז'ין האחראי על כוח וגנר הצבאי הפרטי של פוטין. ראשו של יבגני נוז'ין, הודבק לקיר לבנים והוא הוכה למוות בפטיש בשבוע שעבר, כאשר נלכד מחדש על ידי עמיתיו לשעבר, בתיעוד מזעזע שצולם והופץ בטלגרם.

פריגוז'ין, בן ברית קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומייסד החברה הצבאית הפרטית וגנר הידועה לשמצה, אמר ביום ראשון כי "כלב מקבל מוות של כלב". כך דיווח ה'דיילי מייל'.

"נוז'ין בגד בבני עמו, בגד בחברים שלו, בגד במודע", אמר פריגוז'ין, שספג סנקציות על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי וזכה בעבר לכינוי 'השף של פוטין' על תפקידו בהצעת שירותי קייטרינג לקרמלין. "נוז'ין היה בוגד" סיכם.

שכיר החרב היה רוצח מורשע וריצה עונש של 24 שנים, הוא נלקח מהכלא ונשכר על ידי קבוצת וגנר למלחמה באוקראינה במאמץ לחזק את הרוסים המקרטעים מול האוקראינים. הוא סיפר כי הוא נחטף בקייב ב-11 בנובמבר והובא למרתף. "קיבלתי מכה בראש ואיבדתי את ההכרה והגעתי למרתף הזה", אמר. "הם אמרו לי שישפטו אותי". בזמן שאמר את המילים הללו, אדם לא מזוהה מסתובב מאחורי נוז'ין, ומכה עם פטיש על ראשו. נוז'ין התמוטט על הרצפה והאלמוני נתן מכה נוספת בראשו.

האיש בן ה-55 ערק זמן קצר לאחר שהגיע לקו החזית, ובספטמבר אמר לעיתונאי שהוא מרגיש כמו 'בשר תותחים' והחליט להיכנע מכיוון שחלק ממשפחתו מתגוררים באוקראינה. עם זאת, מקור פרו-רוסי אמר שהוא נחטף מאוחר יותר על ידי כוחות פרו-קרמלין ונהרג כנקמה על החלטתו לעזוב. נוז'ין נכלא ב-1999 בגין רצח ופציעת קורבן שני וריצה 24 שנים בכלא באזור ריאזאן, מדרום למוסקבה.

הוא אמר כי אינו יכול להילחם נגד קרוביו המתגוררים באוקראינה. על פי דיווחים הוא התחתן בזמן שהיה בכלא ויש לו שני בנים, שניהם משרתים בצבא הרוסי. בזמן שהמלחמה השתוללה בחודשים הקודמים, לפושעים ואסירים בבתי הכלא של רוסיה הוצעה ההזדמנות להצטרף לוגנר ולהילחם בקו החזית באוקראינה בתמורה להפחתת עונשים.

הקבוצה איימה להוציא להורג עריקים ובוגדים, למרות העובדה שהרציחות הללו אינן חוקיות לפי החוק הרוסי. כותב הנאומים לשעבר של פוטין, עבאס גליאמוב, אמר כי התיעודים יפגעו בפריגוז'ין, שרוצה להיות שר ההגנה של רוסיה. "אנשים לא היו רוצים לראות אדם שמארגן הוצאות להורג פומביות כמו בימי שלטון הביניים", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר פטיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד