כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפרטים נחשפים

המקורב לפוטין ברח מרוסיה לפני מותו המפתיע של בנו

מיליארדר רוסי ומקורבו של פוטין נעלם בפתאומיות במהלך חקירת הונאה, בנו מת בנסיבות בלתי מוסברות. הוא חצה את הגבול הרוסי לבלארוס ביוני השנה - ארבעה חודשים לאחר המתקפה על אוקראינה - אך הפרטים מתגלים רק כעת

המקורב לפוטין ברח מרוסיה לפני מותו המפתיע של בנו
אילוסטרציה צילום: pixabay

אחד מהמקורבים ביותר של מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין נמלט מהמדינה - ימים ספורים לפני שבנו מת בנסיבות מסתוריות. קונסטנטין גולושצ'אפוב, המיליארדר הרוסי המכונה "המאמן האישי" של פוטין, חצה את הגבול הרוסי לבלארוס ביוני השנה - ארבעה חודשים לאחר המתקפה על אוקראינה - אך הפרטים מתגלים רק עתה.

מקום הימצאו הנוכחי של גולושצ'אפוב אינו ידוע. בתיעוד האחרון ממנו נראה האוליגרך לשעבר מקלל צלם כשהוא ברח מרוסיה ברכב BMW שלו. ארבעה ימים לאחר מכן בנו דמיטרי נמצא מת. בנו של גולושצ'אפוב דמיטרי מת בנסיבות בלתי מוסברות, בדיוק כשהחלה חקירת הונאה על האינטרסים העסקיים של המיליארדר.

על פי דיווחים, קונסטנטין גולושצ'אפוב התעשר בעסקאות מפוקפקות הקשורות למבנים בקרמלין ובמולדתו סנט פטרסבורג. מעניין ביותר הם קשריו האישיים ההדוקים עם פוטין: גרסה אחת אומרת שזה התחיל בסביבות תקופתו של הנשיא כסוכן ק.ג.ב. כשגולושצ'אפוב היה מלשין של השירותים החשאיים. גולושצ'אפוב היה מעורב באומנויות לחימה כמו פוטין, וחברות חזקה התפתחה על מזרן הג'ודו, כך נטען.

מקור אחר אמר, כי הכישורים והשיטות החדשניות של המאמן כנראה עזרו לפוטין להתגבר על פציעה חריפה בגב, והשניים נשארו קרובים לאחר מכן.
מקורות אחרים דווחו כי פוטין נהג לבקר במשרדו של גולושצ'אפוב בסאונה של סנט פטרסבורג. בשנת 2000 פוטין הזמין אותו למוסקבה לעמוד בראש חברה ממשלתית.

כשפוטין עלה לשלטון, גולושצ'אפוב ביצע לא פחות מ-338 נסיעות במטוס בין סנט פטרסבורג למוסקבה בין השנים 1998 ל-2005. אחת הטענות ב-2002 הייתה שגולושצ'אפוב גבה בין 10,000 דולר ל-50,000 דולר לקידום לקוחותיו לתפקידים חשובים בממשל של פוטין.

"הוא מכיר רבים מהסודות של פוטין ובמשך שנים היה דמות מפתח בחוגו של פוטין", אמר דיפלומט מערבי לשעבר במוסקבה. לגולושצ'אפוב יש רכוש באיטליה, קרואטיה ופינלנד. ב-2018 הוא לחץ על תחקירנים להפסיק להתעניין בקשרים שלו עם פוטין.

מומחה לשירותים חשאיים סרגיי קניב פרסם: "איזה סדרה מעניינת של דברים מתרחשת בחוגו של פוטין: השף שלו יבגני פריגוז'ין מפקד על הכוחות באוקראינה, בעוד המאמן האישי שלו קונסטנטין גולושצ'אפוב עזב את רוסיה ב-BMW של בנו, דרך בלארוס".

"המאמן היה אמור לעבור חקירה במסגרת תיק פלילי על מעילה של מיליוני דולרים בסנט פטרסבורג - אך הוא הורשה לעזוב. קונסטנטין פגש את פוטין בסוף שנות ה-80 על מזרן ג'ודו, עכשיו גולושצ'אפוב, כמובן, הוא מיליארדר, והמבנים העסקיים סוחרים במתכות ושותלים צמחייה במוסקבה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בלארוס מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד