כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אכזריות המשטר

המנהיג העליון של אפגניסטן הורה על יישום חוקי השריעה

מנהיגה העליון של אפגניסטן הורה על יישום מלא של חוקי השריעה. הוצאות להורג וקטיעות ידים בפומבי, הם חלק מהעונשים על פשעים, כולל גניבה. בשבוע האחרון, הטליבאן גם אסר על נשים להיכנס לפארקים, ירידים, חדרי כושר ובריכות ציבוריות

המנהיג העליון של אפגניסטן הורה על יישום חוקי השריעה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המנהיג העליון של אפגניסטן הורה לשופטים לאכוף באופן מלא את החוק האסלאמי הכולל הוצאות להורג פומביות, סקילות, מלקות וכריתת איברים לגנבים, כך אמר הדובר הראשי של הטליבאן. זביחוללה מוג'אהיד צייץ בטוויטר כי ההוראה מאת המנהיג הייבתוללה אח'ונדזאדה, הגיעה לאחר שהמנהיג נפגש עם קבוצת שופטים.

המנהיג העליון לא תועד בפומבי מאז חזר הטליבאן לשלטון באוגוסט אשתקד. הטליבאן הבטיח למערב גרסה רכה יותר של השלטון הקשה שאפיין את הכהונה הראשונה שלהם בשלטון, בין השנים 1996-2001, אך ביטל בהדרגה את הזכויות והחירויות. "בדוק בקפידה את תיקי הגנבים, החוטפים והמורדים", צוטט המנהיג ב'גארדיאן' הבריטי, "תיישם את חוקי השריעה, זו פסיקת השריעה והפקודה שלי שהיא חובה".

רוב העובדות במשרות ממשלתיות איבדו את מקום עבודתן, או משולם להן סכום זעום כדי להישאר בבית; לנשים נאסר גם לנסוע ללא קרוב משפחה גבר, ועליהן להתכסות בבורקה או בחיג'אב כשהן מחוץ לבית. בשבוע האחרון, הטליבאן גם אסר על נשים להיכנס לפארקים, ירידים, חדרי כושר ובריכות ציבוריות. בתקופת שלטונם לפני כ-20 שנה הטליבאן ביצע באופן קבוע עונשים בפומבי, כולל הלקאות והוצאה להורג באצטדיון בקאבול.

אפגניסטן טאליבן הדרת נשים נשים עובדות ארגוני זכויות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד