ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החוקרים מאמינים

זה היה המניע של טראמפ להחזיק במסמכים המסווגים

ככל שנמשכת החקירה של משרד המשפטים בנוגע למסמכים המסווגים שלקח דונלד טראמפ לביתו, החוקרים הגיעו למסקנה שהאגו של טראמפ, ורצונו לקבל אותם כמזכרת היו הגורם המניע ללקיחת המסמכים שנמצאו בביתו

זה היה המניע של טראמפ להחזיק במסמכים המסווגים
אחסון מסמכים צילום: freepik

ככל שנמשכת החקירה של משרד המשפטים בטיפול השגוי של דונלד טראמפ במידע מסווג שלקח לביתו לאחר שסיים את כהונתו, החוקרים מאמינים שהאגו שלו, ורצונו לקבל אותם כמזכרת היו הגורמים לגניבת המסמכים שנמצאו במאר-א- לאגו.

החוקרים סרקו את המסמכים כדי לראות אם יש דפוס כלשהו בין המסמכים שנטל הנשיא לשעבר, והם מצאו כי אין מניעים עסקיים אפשריים שיכולים להיות לטראמפ, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

יועצי טראמפ אמרו ל-FBI שבכל פעם שנאמר לו להחזיר את המסמכים, עמדתו של טראמפ הפכה נוקשה יותר, והוא קיבל את עצתם של עורכי דין שאמרו שהוא יכול לשמור אותם. טראמפ, לפי הדיווח, התעקש שהמסמכים הם שלו, לא של ממשלת ארה"ב.

"זה הגיוני לחלוטין מדוע תובעים יקדישו זמן בחיפוש אחר הרשומות והמסמכים השונים כדי לחפש סוג של דפוס או נושא כדי להסביר מדוע רשומות מסוימות נשמרו ומדוע אחרים לא היו", אמר רוברט מינץ, תובע פדרלי לשעבר לעיתון, "בהצגת תיק בפני חבר מושבעים, תובעים בדרך כלל רוצים להסביר את המניע לביצוע פשע. זה לא הכרחי כדי להוכיח פשע, אבל זה עוזר לספר את הסיפור של איך בדיוק התפתח פשע".

מסמכי בית המשפט מגלים שמשרד המשפטים חוקר את טראמפ ויועציו בשל שלושה פשעים פוטנציאליים: טיפול שגוי בסודות הביטחון הלאומי, לקיחת מסמכים, והשמדת רשומות ממשלתיות.

ה'ושינגטון פוסט' דיווח בעבר כי בין המסמכים המסווגים הרגישים ביותר שמצא ה-FBI במאר-א-לאגו היו מסמכים על איראן וסין, כך לפי אנשים שמכירים את הנושא. שני יועצים של הנשיא לשעבר שבדקו באופן אישי קופסאות של חומר בבית הלבן של טראמפ אמרו כי הוא זרק לעתים קרובות מאות פיסות נייר לקופסאות - ערבב בין מסמכים רגישים מאוד עם חומר שגרתי אחר.

דונלד טראמפ חוקרי FBI מסמכים מסווגים מסמכים סודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד