כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע המתיחות בין המדינות

נגד ישראל באו"ם: השגריר האוקראיני זומן לשיחת נזיפה

אחרי שאוקראינה הצביעה בשבוע שעבר באו"ם בעד ההצעה הפלסטינית לפתיחת חקירה נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג, זומן שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק לשיחת נזיפה במשרד החוץ. בשיחה הובעה בפניו אכזבת ישראל מההצבעה האוקראינית, ונאמר לשגריר שהיה מצופה שאוקראינה תעזור לישראל בזירה הבינלאומית

נגד ישראל באו"ם: השגריר האוקראיני זומן לשיחת נזיפה
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק צילום: שגרירות אוקראינה

על רקע המתח בין ישראל לאוקראינה סביב התמיכה הצבאית שמבקשת המדינה המותקפת מישראל, הצביעה אוקראינה ביום שישי האחרון בעד הצעה אנטי-ישראלית באו"ם שיזמו הפלסטינים. בעקבות כך, זומן שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

האוקראינים, כאמור, הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית להגיש חוות דעת דחופה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, שתבקש לקבוע כי הכיבוש של ישראל בגדה המערבית הוא למעשה סיפוח ישראלי, והוא אינו זמני כפי שנכתב בהחלטה 242 של מועצת הבטחון של האו"ם, שהתקבלה לאחר מלחמת ששת הימים.

חוות דעת זו, כך מקווים הפלסטינים, תגרום לבית הדין הבינלאומי בהאג להפעיל סנקציות שונות שברשותו נגד ישראל. האמריקאים הפעילו לחץ רב על הפלסטינים למשוך את ההצעה הפלסטינית, ואף מדינות אירופאיות הביעו התנגדות גם הן להחלטה. עם זאת, הפלסטינים סירבו לקבל את הבקשות האמריקאיות להסרת ההצעה מסדר היום, העלו אותה וזכו להצלחה רבה כשהעבירו אותה.

בשיחת הנזיפה של שגריר אוקראינה בישראל קורניצ׳וק, שנערכה עם סמנכ"ל אגף אירואסיה במשרד החוץ סימונה הלפרין ורח"ט ארבל, אמיר ויסברוד, הובעה מורת הרוח של ישראל מההצבעה האוקראינית, והובהר לשגריר כי התנהלות זו אינה משקפת יחסים בין מדינות ידידות, בעלות ערכים משותפים, במיוחד לאור תמיכתה של ישראל באוקראינה במגוון החלטות חשובות באו"ם ובסיוע הומניטרי נרחב. "היה מצופה שאוקראינה תפגין יחס דומה כלפי ישראל בזירה הבינלאומית", מסר משרד החוץ. עם זאת, הביע הצד הישראלי את תקוותו לשינוי עמדת אוקראינה בהצבעת העצרת הצפויה בנושא בדצמבר.

בהודעה שפרסמה שגרירות אוקראינה בישראל נמסרה מחאת השגריר על כך שישראל מפרה את ההסכמים בין שתי המדינות, ומונעת כניסת אוקראינים לארץ. עוד הביע השגריר את אכזבתו מכך שישראל נמנעה אתמול (שני) בהחלטה שעלתה בעצרת הכללית של האו"ם בדבר פיצויים רוסיים לאוקראינה, והייתה בכך למדינה המערבית היחידה שלא הצביעה בעד.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה שגרירות ישראל או"ם פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד