ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בצל המו"מ הקואליציוני

אגודת החסידים מחזקים את פרוש על חוק הגיוס

ח"כ מאיר פרוש קיבל מכתב מ'אגודת החסידים' בארה"ק לקראת המו"מ הקואליציוני בו יתוקן חוק הגיוס. "עמדך בחזית המלחמה לה' בעמלק, פיך יהגה חכמה כדרכך בקודש במלחמה". 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא

אגודת החסידים מחזקים את פרוש על חוק הגיוס
התכנסות צדיקי וגדולי הדור נגר גזירת הגיוס שע"י קהילות החסידים בארה"ק צילום: ארכיון

כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' על מתיחות בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' בנוגע לחוק הגיוס כפי שיוסכם בהסכם הקואליציוני, היום הופיע מכתב חיזוק ותמיכה מאגודת החסידים בארה"ק, לח"כ מאיר פרוש, מי שמונה ע"י מועצת גדולי התורה, לטפל בחוק הגיוס במו"מ הקואליציוני.

'בחדרי חרדים' מביא את ההמכתב המלא: "לכבוד העסקן הנעלה שליח נאמן עבור קהלות החסידים בכל אתר ואתר עוסק בצרכי ציבור באמונה הרה"ח רבי מאיר פרוש שליט"א".

הננו לחזק את ידי מע"כ אחר שנתמנה ע"י גדולי התורה והחסידות מרנן ורבנן האדמו"רים וצדיקי הדור שליט"א, חברי מועצת גדולי התורה, כנציגם לעמוד על המשמר מול גורמי השלטון לוודא שהחוק האמור לעבור בזמן הקרוב להסדרת מעמד בני הישיבות והציבור החרדי למול שלטונות הצבא, יהיה ללא שום מכסות ויעדים.

כמי שכבר עמד בעבר בלחצים מבית ומחוץ, ללא פחד ומורא וללא משוא פנים, וכמסורת בית אבות לשמור משמרת הקודש וללחום מלחמת השם על חומותיך ירושלים, וודאי תדעו גם הפעם להתמודד וללחום את מלחמתם של בני התורה ובפרט החלשים מהפריפריה וממשפחות קשיי היום, שלא יפול אחד מהם חלילה למלכודת שפרסו אנשי רשע לרגלו.

לצערנו הרב, ישנם כאלו אשר מתוך שיקולים פסולים ונגיעות אישיות שאין מי שיכול להסבירם, דוחפים להסכמים אומללים עם פיתויים מכסות וייעדים אשר עשויים להכשיל רבים וטובים שלאונסם או מגודל תמימותם יפלו בפח יוקשים במלתעות ייעדי הגיוס הנוראיים.

אין מי שיכול להסביר את התנהגותם הנלוזה של הללו, אשר במקום לנצל את השעה הגדולה בה ניתן סוף סוף להביא לרווחה וישועה ולהציל רבים מעוון ומרדת שחת, הם מנסים להחיות את  החוק אותו ניסה להעביר צורר כל היהודים הרשע המרושע אביגדור ליברמן שר"י, והקב"ה הצילנו מידו ובטל הוא וגזירותיו, ואך לפלא שיהודים הנראים כחרדים ימשיכו את דרכו להשחית את זרע ישראל במחנות הצבא הטמא והמשוקץ.

אין זה אלא משום שלדברי רבניהם שנתמנו לטפל בחוק זה, מכסות אלו אמורים למלאות דווקא החסידים וקשיי היום, ומשום כך אין בדעתם לעשות משהו בעניין, כי החסידים "בין כה לא לומדים".

אבל אנו, שהתחנכנו לאורו של רבינו אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש זי"ע וממשיכי דרכו צדיקי הדורות זי"ע ויבדלחט"א רבותינו צדיקי הדור שליט"א, אשר מאירים את רוממות נשמת ישראל, להכיר בערך הנורא והנשגב של נשמה של כל יהודי באשר הוא, יהיה מי שיהיה, כי לא ידח ממנו נדח, להדליק ניצוץ התקוה של הנשמה האלוקית המשתוקקת לדביקות הבורא ית"ש, גם אם היא מוסתרת וכלפי חוץ לא ניכר הודה וזיו יקרת תפארתה. – על כן נלחום במסירות נפש עבור אחינו שבורי הלב , לא לוותר על שום נשמה של יהודי, גם מערי הפריפריה וגם מהמשפחות החלשות, כולנו בני איש אחד נחנו, ולא נפקיר שום יהודי למלא את המכסות, כדי להציל את בנינו על חשבון המכסות של הנשמות החלושות, ולא נרחוץ ידינו בדם אחינו חלילה. כי כל יהודי הוא בן של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אשרינו שזכינו!

על כן דע לך, כי בעמדך בחזית המלחמה לה' בעמלק, פיך יהגה חכמה כדרכך בקודש במלחמה הצרופה כאשר היא באמנה אתך מדור דור, תחזקנה ידיך לעמוד איתן כצור חלמיש בכח משלחיך גדולי ישראל מאורי הדור שליט"א, ובכח אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש שמפיו אנו חיים ולאורו אנו הולכים - שלא להתפשר אפילו על נפש אחת מישראל, ולא להסכים לשום מכסות ולשום יעדים, ולשום פיתויים שמטרתם "ריקון הבריכה" כלשונם. דהיינו להוציא את הדגים – בני הישיבות, מהמים - מי התלמוד שהם חיינו ואורך ימינו.

ובזכות מסירות נפשנו לעמוד על נפש אחינו בני ישראל באהבת ישראל נזכה לקירוב הגאולה שלימה, כהבטחת משיח צדקנו לרבינו הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעינותיך חוצה במהרה בימינו, אכי"ר.

חוק הגיוס קהילות הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד