כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יגביר את התחרות

בשורה להורים: מוצר התינוקות השימושי בדרך להוזלה

המהלך צפוי ירחיב את מגוון החיתולים הקיימים בשוק, ולהגביר את התחרות בשוק הריכוזי ולהשפיע על ירידת המחיר בשל אפשרויות בחירה בין מגוון מוצרים

בשורה להורים: מוצר התינוקות השימושי בדרך להוזלה
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חסם יבוא נוסף הוסר: במשרד הכלכלה חתמו היום (שלישי) על מסלול ייבוא נוסף לחיתולים חד פעמיים לתינוקות לפי סטנדרט בינלאומי.

עד היום ניתן היה לייבא חיתולים חד פעמיים לפי תקינה ישראלית בלבד, על עמידת המוצר בה מצהיר היבואן בשער הכניסה לארץ. הצעד שנעשה הבוקר מאפשר חלופה חדשה, לפיה ניתן יהיה לייבא את המוצר בהתאם לתקינה הבינלאומית. 

במשרד מבהירים כי אירופה מחייבת רגולציה הכוללת עמידה במגוון דרישות הנוגעות לחומרים מהם מיוצרים החיתולים, כך שלא יהוו סיכון לבריאות התינוק לרבות חומרים סופגים ואריגים הבאים במגע עם העור.

במשרד מציינים כי קיומם של שני המסלולים ירחיב את מגוון החיתולים הקיימים בשוק, צפוי להגביר את התחרות בשוק הריכוזי ולהשפיע על ירידת המחיר בשל אפשרויות בחירה בין מגוון מוצרים.

שוק החיתולים בישראל מאופיין כשוק צריכה משמעותי (היקף של כ-חצי מיליארד ₪ בשנה). על סמך נתוני עבר וניתוח משרד הכלכלה והתעשייה, נמצא כי עדכון הרגולציה וההקלות השונות שניתנו בתחום זה, יביאו לירידת העלויות עבור היבואנים שצפוי להשפיע גם על המחיר הסופי לצרכנים.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי הגיבה: "שוק החיתולים החד פעמיים נשלט בידי מספר יצרנים ויבואנים מצומצם מאוד. בהיעדר תחרות, המחירים בארץ גבוהים בהשוואה לעולם. חיתולים חד פעמיים הם מוצר צריכה בסיסי והכרחי המהווה הוצאה משמעותית עבור הורים צעירים. בחודש מרץ, לפני כניסת רפורמת הייבוא לתוקף, העברנו את החיתולים ממסלול בדיקה למסלול הצהרה בלבד. לאחרונה יצאנו לשימוע ציבורי והיום אנו עושים צעד נוסף לפתיחת השוק לתחרות. החלטה זו תביא להסרת חסמי יבוא, עידוד כניסת יבואנים חדשים ופתיחת השוק לתחרות".

 

הוזלה הורים מוצרי תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד