כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אלפי נרשמים מדי שנה

הצצה: האברכים שהשתלבו בגופי הביון והמודיעין הסודיים בישראל

אלפי אברכים נרשמים כל שנה לעמותת פרד"ס שהקים הרב משה קהן ונועדה לאפשר לחרדים לעבוד בגופי המודיעין • בחדשות 12 העניקו אמש הצצה לתופעה המרתקת שתופסת תאוצה

הצצה: האברכים שהשתלבו בגופי הביון והמודיעין הסודיים בישראל
האברכים שהשתלבו בגופי הביון צילום: מסך ערוץ 12

הצצה מרתקת לעולמות הסוד של מדינת ישראל ושילוב אברכים חרדים בגופים המסווגים ביותר הוענקה אמש בכתבה של אלי הירשמן במהדורה המרכזית של 'חדשות 12'.

בכתבה נראה ר', אברך חסידי המשתייך לקהילה מוכרת בציבור החרדי, שלמד בתלמוד תורה ואחר כך בישיבות והתחתן בגיל 20, המשיך ללמוד בכולל עד שלפני 5 שנים המצוקה הכלכלית גרמה לו לעזוב את בית המדרש ולצאת לעבוד, ולא סתם לעבוד - אלא להיות מפתח במערך הסייבר הלאומי. "הצוות שלנו מפתח כלים למערך הסייבר שעוזרים בהגנה על המרחב המקוון של מדינת ישראל, על התשתיות הקריטיות", הוא מספר בראיון לחדשות 12.

ר' ממש לא לבד. הרב משה קהן, בוגר ישיבה בעצמו, זיהה את הפוטנציאל של גברים חרדים שבהכוונת רבותיהם יצאו לעבוד ולהתפרנס. לפני שלוש שנים הוא הקים את עמותת פרד"ס, במטרה להכשיר את האברכים לרמה שתאפשר להם לעבוד בגופי המודיעין של מדינת ישראל.

אל תוכנית פרד"ס נרשמים מדי שנה כמה אלפי אברכים. לאחר מיון קפדני, מתקבלים לתוכנית כמה עשרות בלבד - רק העילויים, אלו עם היכולות האישיות והקוגניטיביות הגבוהות ביותר, כדי שיוכלו להדביק את הפערים ולעמוד במשימה.

"מכינה קצרה, תואר אקדמי, וכבר בשנה השנייה הם נכנסים לגופי הביטחון – למוסד, לשב"כ, למשטרה, לאגף הסייבר ולמשרד הביטחון. מקומות כאלה שרוצים, שמשוועים לכוח אדם איכותי", מסביר קהן. אברהם זרוק, ראש חטיבת טכנולוגיות במערך הסייבר הלאומי הוסיף בראיון: "אותנו זה לא מפתיע. זה חבר'ה שיודעים לפתוח דף גמרא, שתחילת חייהם הם עם ספר פתוח, חבר'ה שיודעים ללמוד. היכולות האלה, לקחו אותן והכניסו אותן פנימה. והם עוזרים לנו ממש עכשיו בלפתח את הכלים הבאים של מדינת ישראל".

ביון מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד