כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ידידה חדשה

אסטוניה הודיעה כי תפסיק לתמוך בגינויים לישראל באו"ם

אסטוניה לא תתמוך בהצבעות נגד ישראל באו"ם. שר החוץ של אסטוניה אומר שהמדינה לא תצביעה עוד בעד החלטות האו"ם המגנות את פעולות ישראל בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל הגדה המערבית ורצועת עזה

אסטוניה הודיעה כי תפסיק לתמוך בגינויים לישראל באו"ם
ישיבת מועצת זכויות אדם באו"ם צילום: צילום מסך

שר החוץ של אסטוניה אמר שהמדינה הבלטית שינתה את מדיניותה כלפי ישראל ולא תצביעה עוד עבור החלטות האו"ם המגנות את פעולות ישראל בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל הגדה המערבית ורצועת עזה. במקום זאת, המדינה האירופית מחפשת מעתה ואילך ליישר את עמדת ההצבעה שלה באו"ם בעניינים כאלה עם וושינגטון, בעלת בריתה הקרובה ביותר למדיניות הביטחון, כך דווחה התקשורת המקומית.

על פי דו"ח שפורסם ביום שני על ידי השידור הציבורי האסטוני ERR, שר החוץ אורמס ריינסאלו אמר כי אסטוניה חברה באיחוד האירופי ונאט"ו, הצביעה לאחרונה יחד עם ארה"ב נגד גינוי ישראל באו"ם. בעבר, אסטוניה הצביעה בדרך כלל בעד החלטות המגנות את ישראל באו"ם יחד עם כמה מדינות נוספות. ריינסאלו אמר שמדיניות החוץ של ארצו השתנתה בעניין זה.

"אסטוניה חברה באיחוד האירופי, ואם לאיחוד האירופי יש עמדה פוליטית משותפת הכוללת גם כמה החלטות של האו"ם, אז כמובן שנפעל בהתאם לעמדת האיחוד האירופי המוסכמת במשותף", אמר. עם זאת, אם ל-27 מדינות האיחוד האירופי יהיו חילוקי דעות, ריינסלו אמר כי אסטוניה תיישר את עמדת ההצבעה שלה עם וושינגטון.

ריינסאלו לא הסביר מה הניע את המדינה לבצע את שינוי המדיניות. אסטוניה, מדינה של 1.3 מיליון תושבים, החזיקה במושב לא קבוע במועצת הביטחון של האו"ם בשנת 2020

או"ם ארה''ב אסטוניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד