י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
300 מיליארד

רוסיה מזהירה כי היא תבלום בכוח נסיון להפקיע את נכסיה

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "רוסיה תעשה הכל כדי להתנגד לניסיונות המערב "לגזול" את הרזרבות שלה כדי לשלם פיצויים לאוקראינה. המערב הקפיא כמחצית - או יותר מ-300 מיליארד דולר מהעתודות הבינלאומיות של רוסיה לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר האחרון

רוסיה מזהירה כי היא תבלום בכוח נסיון להפקיע את נכסיה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה הזהירה אתמול שהיא תעשה כל מה שאפשר כדי למנוע מהמערב להפקיע את הרזרבות הבינלאומיות הקפואות שלה, כדי לשלם לאוקראינה פיצויים. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר את הדברים תוך שהוא מעביר ביקורת על אישור העצרת הכללית של האו"ם שהכריזה שרוסיה חייבת לשלם פיצויים לאוקראינה על הנזק שנגרם במהלך המלחמה שנמשכת כבר תשעה חודשים.

המערב הקפיא כמחצית - או יותר מ-300 מיליארד דולר מהעתודות הבינלאומיות של רוסיה לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר האחרון. "רוסיה תעשה הכל כדי להתנגד לניסיונות המערב "לשדוד" את הרזרבות שלה" אמר פסקוב ביום שלישי. הוא האשים את המערב ב"סחטנות" וב"הפרת כל היסודות והכללים של הקניין הפרטי והמשפט הבינלאומי".

לדבריו, המהלכים באו"ם היו ניסיון להשתמש בפורום העולמי כדי "למסד את השוד בצורה פורמלית". בשאלה האם רוסיה מוכנה להשתתף בשיקום התשתית של אוקראינה שנפגעה במהלך המלחמה, אמר פסקוב: 'לא, זה לא בא בחשבון'.

החלטת האו"ם קבעה שרוסיה "חייבת לשאת בתוצאות המשפטיות של כל מעשיה הבלתי חוקיים הבינלאומיים, לרבות מתן פיצוי על הפציעות ולרבות כל נזק שנגרם על ידי מעשים כאלה". נשיא המועצה האירופית, צ'רלס מישל, לחץ על מעצמות עולמיות אחרות להגביר את הלחץ על רוסיה. אבל לא היה ברור כמה מדינות יאמצו את הדרך הקשוחה נגד רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות עיקול ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד