כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאז תחילת המלחמה

אוקראינה שחררה יותר ממחצית השטח שרוסיה כבשה

אוקראינה לקחה בחזרה יותר מ-50% מהשטח שרוסיה כבשה. התקפות הנגד שביצעו האוקראינים דחקו באופן שיטתי את הכוחות הרוסיים החוצה אזורים כולל חרסון וקייב אשר שוחררו על ידי חיילים אוקראינים

אוקראינה שחררה יותר ממחצית השטח שרוסיה כבשה
טנק אוקראיני בכניסה לחרסון צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה החזירה לעצמה מכוחות הרוסים יותר מ-50% מהשטח שאיבדה מאז תחילת המלחמה, כך נטען בדו"ח חדש. תוך שבוע מכניסת הטנקים של פוטין מעבר לגבול האוקראיני ב-24 בפברואר, שיירות רוסיות חמושות צעדו לצפון מזרח אוקראינה והגיעו למרחק של קילומטרים בלבד מפאתי קייב .

הכוחות הרוסיים נשארו באזור קייב, בזמן שכוחות רוסים נוספים התקדמו לדרום, דרך אזור זפוריז'יה ואל חרסון, שם כבשו את העיר דנייפר הסמוכה לנהר. חייליו של פוטין פתחו במתקפה תוך שימוש בטקטיקות בסגנון מלחמת העולם הראשונה של הפצצות ארטילריה כבדות ולחימה בתעלות כדי למוטט עמדות אוקראיניות ולהתקדם לאזור דונבאס המזרחי.

אבל באפריל, הגאות החלה להתהפך והכוחות האוקראינים דחקו את הכוחות הרוסיים המותשים מחוץ לקייב, ואילצו אותם לסגת לתוך בלארוס וראשי הצבא של פוטין החליטו למקד מחדש את מאמציהם בדונבאס. בחודשים שלאחר מכן, הכוחות המזוינים של אוקראינה עסקו בשורה של התקפות נגד אסטרטגיות שדחקו באופן שיטתי את הכוחות הרוסיים בצפון ובדרום מזרח.

לפי הניתוח, רוסיה שולטת כיום בכ-18% מאוקראינה, כולל מחוזות דונייצק ולוהנסק במזרח וכן את קרים, שאותם סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014.

חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד