כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הגולשים מפקפקים

אוקראינה טוענת שצלף חיסל ממרחק של 2,710 מטר

אוקראינה טוענת שאחד הצלפים שלה פגע והרג חייל רוסי ממרחק 2,710 מטר. אם יהיה אישור רשמי, הירייה תהיה החיסול השני עם הטווח הארוך ביותר בקרב. חייל בריטי מחזיק בשיא של 2,475 מטרים

אוקראינה טוענת שצלף חיסל ממרחק של 2,710 מטר
רובה צלפים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

צלף אוקראיני טען כי ביצע את החיסול הקרבי המדויק השני לאורך ההיסטוריה, כך על פי מפקדים בצבא אוקראינה. הצלף האלמוני חיסל חייל רוסי במרחק של 2,710 מטרים, כך לפי צבא אוקראינה. אם זה יאושר, הוא יעקוף את היורה הבריטי קרייג הריסון שחיסל שני לוחמי טליבאן במרחק של 2,475 מטרחם במחוז הלמנד, באפגניסטן ב-2009, כך דווח ה'דיילי מייל'.

צלף קנדי ​​אלמוני מחזיק בשיא של המרחק הגדול ביותר עם 3,540 מטרים, לאחר שחיסל לוחם דאעש במקום לא ידוע בעיראק ב-2017. הצבא האוקראיני לא מסר פרטים נוספים על התקרית, כמו מתי או היכן זה קרה, או הנשק או התחמושת שהיו בשימוש.

גולשים ברשתות החברתיות פקפקו בדיווחים, וכתבו כי רוב המשקפות התרמיות לא מסוגלות לזהות את החיילים הרוסים במרחק כזה. בתיעוד הלא ברור שפרסם צבא אוקראינה נראה החייל הרוסי נופל מהר מדי. הגולשים ציינו כי היה זמן קצר מדי בין ירי הרובה לבין צניחת החייל על הרצפה כדי להסביר את המרחק שעבר. כשהצלף הקנדי ביצע את החיסול שובר השיא שלו ב-2017, הצבא אמר שלקח בערך 10 שניות עד שהכדור פגע במטרתו.

אישור רשמי על שיא עולמי בצליפה קרבית, הוא לא פשוט, מאחר ומסתמכים במידה רבה על דיווח עצמי של החיילים בשל הקושי לקבל מידע מאחורי קווי האויב במהלך מלחמה.

במקרה של קרייג הריסון, המשטרה הלאומית של אפגניסטן אישרה שהוא חיסל שני לוחמי טליבאן כאשר ביקרו במקום הירי זמן קצר לאחר מכן כדי לנסות ולקחת את נשקם של החמושים.

רובה צלפים ירי צלפים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד