כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אנטישמי עוכר ישראל

לאחר מצוד של שנתיים: מכחיש השואה נתפס בסקוטלנד

מכחיש שואה צרפתי ידוע לשמצה שהתגורר בבריטניה, והורשע על ידי בית משפט בצרפת בשנה שעברה, נעצר בסקוטלנד לאחר שבמשך שנתיים היה במנוסה. "אנחנו שמחים שהוא סוף סוף נתפס" נמסר מארגון קמפיין נגד אנטישמיות

לאחר מצוד של שנתיים: מכחיש השואה נתפס בסקוטלנד
וינסנט ריינואר צילום: Campaign Against Antisemitism

מכחיש שואה צרפתי שנמלט לפני שנתיים, לבריטניה נעצר לבסוף בסקוטלנד בעקבות פניות של ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות". וינסנט ריינואר, בן 52, נידון למאסר של ארבעה חודשים ב-25 בנובמבר 2020 על ידי בית משפט בפריז ושוב בינואר 2021 לשישה חודשים, בנוסף לקנסות. ההרשעה האחרונה שלו היא בשל פרסומים אנטישמיים בפייסבוק ובטוויטר וסרטון יוטיוב משנת 2018 שלגביו קיבל מכחיש השואה הצרפתי, הרווה ריסן שבעה עשר חודשי מאסר מוקדם יותר באותה שנה.

עם זאת, ריינואר ברח מהמדינה לפני שריצה את עונשו והתיישב בבריטניה, שם עבד על פי הדיווחים כמורה פרטי שלימד ילדים מתמטיקה, פיזיקה וכימיה. מורים פרטיים אינם נדרשים לעבור בדיקות רקע. לפי פעיל הימין הקיצוני פבריס ז'רום בורבון - שהורשע בעצמו בדצמבר 2021 בגלל הכחשת פשעי מלחמה וקיבל קנס של 8,000 אירו, ריינואר תושאל אצל המשטרה המקומית והאינטרפול ב-25 באוקטובר 2021.

בורבון פירט במגזין הימין הקיצוני שלו, Rivarol, וטען כי המשטרה והאינטרפול ביקרו בדירתו של ריינואר באותו זמן, ככל הנראה בקנט, בסביבות השעה 16:00 על מנת לתפוס אותו ולפתוח בהליכי הסגרה. אך ריינואר הסתיר לכאורה את זהותו ונמלט מהמקום, כשהוא נשאר חופשי.

ב-11 בנובמבר 2022, הוא נעצר לבסוף באדינבורו - סקוטלנד. ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" שיתף פעולה עם קבוצות יהודיות צרפתיות שביקשו את הסגרתו של ריינואר לצרפת. יחד עם לורד אוסטין, נציג של קמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה, וכוחות משטרה ותובעים בבריטניה והאינטרפול, אותר ריינואר, ועכשיו הוא יעמוד לדין, "אנחנו שמחים שהוא סוף סוף נתפס". נמסר מארגון קמפיין נגד אנטישמיות.

על פי הדיווחים, המשטרה הסקוטית עצרה אותו בחדר המלון שלו בבירת סקוטלנד, שם ככל הנראה חי בזהות בדויה. הוא הובא בפני שופט באותו יום וסירב להיות מוסגר לצרפת. הוא מוחזק במעצר עד לדיון נוסף. השלטונות בצרפת להוטים להחזירו לצרפת כדי לרצות את עונשו. ריינואר עומד בפני עונש של כמעט שנתיים בכלא צרפתי.

ההרשעה הראשונה של ריינואר בהכחשת השואה הייתה ב-1991 בגין הפצת עלונים המכחישים את קיומם של תאי הגזים במחנות הריכוז. הכחשת שואה היא עבירה פלילית בצרפת מאז 1990. הוא הורשע בהזדמנויות רבות וגזרי הדין הבאים כוללים עונשי מאסר רבים וקנס של 10,000 אירו.

לריינואר יש קשרים עם קבוצות פונדמנטליסטיות קתוליות המכחישות את השואה. בניתוח שנערך לאחרונה על הימין הקיצוני הצרפתי, העיתון Liberation טען כי ריינואר חבר ברשת של תעמולה המוקדשת להכחשה ועיוות של השואה.

דובר מטעם ארגון קמפיין נגד אנטישמיות אמר: "וינסנט ריינואר הוא מכחיש שואה נתעב שהורשע שוב ושוב על ידי בתי המשפט בצרפת. הוא התחמק מהצדק, רק כדי להשתקע בבריטניה כמורה פרטי המלמד ילדים, זה בלתי נסבל, וזו הסיבה שעבדנו עם ארגונים יהודיים צרפתיים כדי להבטיח את הסגרתו כדי שיעמוד בפני ההשלכות של ההסתה המתועבת שלו. אנו שמחים שאחרי חודשים של חקירות ויחד עם לורד אוסטין שפעל עם המשטרה ורשויות המשפט הפלילי, הוא סוף סוף נתפס. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שהוא יוסגר וירצה את עונשו בצרפת".

אנטישמיות בצרפת אנטישמיות בבריטניה סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד