כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במימון האיחוד האירופי

מל"טים יעזרו למפות אלפי בתי קברות יהודיים ברחבי אירופה

סדנה מיוחדת מתקיימת באוקראינה שם מל"טים מסוג אחר חוללו הרס מאז פברואר האחרון. הפעם המל"טים יהיו מסוג אחר. יוזמת מורשת במימון האיחוד האירופי באמצעות מל"טים הוטסו מעל בתי קברות יהודיים, והשבוע תתקיים סדנה בקייב בירת אוקראינה

מל"טים יעזרו למפות אלפי בתי קברות יהודיים ברחבי אירופה
צילום הקברים צילום: ESJF european jewish cemeteries initiative

יוזמת מורשת במימון האיחוד האירופי תסייע באמצעות מל"טים שיוטסו מעל בתי קברות יהודיים מתקיימת השבוע בקייב בירת אוקראינה. רחוק מהסוג המשמש במלחמה, המל"טים למיפוי המורשת מיועדים לסקור יותר מ-3,000 בתי קברות יהודיים הממוקמים ברחבי מרכז ומזרח אירופה, מאות מהם באוקראינה.

על פי הארגון שפרסם על כך בפייסבוק, הסדנה מתקיימת בקייב עם מל"טים שיסייעו לשימור המורשת היהודית, היא תתקיים ביום רביעי באירוע שמארגן ארגון יהודי European Jewish Cemeteries Initiative, במסגרתו סטודנטים לאדריכלות והנדסה משתמשים בכלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) לאיסוף נתונים.

"מל"טים כיום הם כלי מרכזי בשימור המורשת, כפי שלמדנו דרך העבודה שלנו של בתי קברות יהודיים", אמר מנהל ארגון ESJF פיליפ כרמל. "זה פנומנלי שאנחנו מקיימים את האירוע הזה באוקראינה בזמן הנוכחי, מדינה שבה היו פעם את המספר הגדול ביותר של קהילות יהודיות בעולם לפני השואה, מל"טים עשו כל כך הרבה נזק במדינה לאחרונה. אני מקווה שגם בעתיד ניתן יהיה להשתמש בהם באופן נרחב לתועלת חיובית לכולם".

הרחפן בפעולה מעל בית קברות

מל"טים יהיו באוקראינה, גאורגיה, הונגריה, ליטא, מולדובה, פולין וסלובקיה, לאחר שסקר שנערך לאחרונה חשף את מצבם המסוכן של אתרי קבורה יהודיים ברחבי מרכז ומזרח אירופה, כאשר 44 אחוזים זקוקים להגנה ושימור דחוף. רוב הקהילות שהיו בבעלותם בתי הקברות הללו נהרסו בשואה, ולכן בתי הקברות נותרו לרוב העד הפיזי האחרון למאות שנים של חיי קהילה יהודית באזורים אלו.

מהארגון נמסר: "אנו נרגשים להודיע ​​כי נפתחו כעת מועמדות לסדנה לסטודנטים לאדריכלות והנדסה בנושא שימוש בנתוני מל"טים בבתי קברות יהודיים ושימור מורשת באוקראינה. הסדנה תתקיים ב-16 וב-17 בנובמבר ומאורגנת במשותף על ידי מומחי המל"טים, Germandrones GmbH ו-DroneUA, והפקולטה לניהול קרקעות באוניברסיטה הלאומית למדעי החיים והסביבה של אוקראינה".

עוד נאמר: "האירוע יהיה עם הרצאות על חומרה, עיבוד נתונים ויישום רחפנים בשטח, סדנה זו תעניק למשתתפים את הידע הדרוש להם כדי להתחיל בתחום המלהיב של טכנולוגיית המל"טים, תוך היכרות עם חקר המורשת היהודית. האירוע יסתיים בתחרות יצירתית כאשר 5 הערכים המובילים יקבלו פרס קטן".

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים בתי קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד