כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ייחקרו ויגורשו

קנדה אוסרת על בכירים איראנים להיכנס לשטחה

ממשלת קנדה הודיעה כי נאסר רשמית על בכירים ברפובליקה האסלאמית להיכנס לאדמת קנדה. השר לביטחון פנים של קנדה אמר, כי קנדה הגדירה את איראן כמשטר שעוסק ב"טרור ובהפרות שיטתיות וגסות של זכויות אדם"

קנדה אוסרת על בכירים איראנים להיכנס לשטחה
בכירים איראנים צילום: Iran international

ממשלת קנדה הודיעה כי נאסר רשמית על בכירים ברפובליקה האסלאמית להיכנס לאדמת קנדה. השר לביטחון פנים של קנדה, מרקו מנדיצ'ינו, אמר בהודעה לעיתונות ביום שני כי קנדה הגדירה את הרפובליקה האסלאמית של איראן כמשטר שעוסק ב"טרור ובהפרות שיטתיות וגסות של זכויות אדם".

"משמעות הדבר היא שעשרות אלפי בכירים במשטר האיראני, כולל רבים מחברי משמרות המהפכה, אינם יכולים כעת להיכנס לקנדה", הוסיף מנדיצ'ינו. רשימת הפקידים הבכירים מקיפה מגוון רחב של אנשים במשטר המואשם בביצוע פשעים נגד תושבי איראן ומדינות אחרות. לדברי ממשלת קנדה, חברי קבינט, שגרירים, דיפלומטים בכירים, אנשי מערכת המשפט, בכירי הצבא והמודיעין ועובדי ציבור בכירים כלולים ברשימה. "בנוסף לאיסור הכניסה לקנדה, גורמים בכירים בהווה ובעבר הנוכחים כאן עשויים להיחקר ולהיות מגורשים מהמדינה", נאמר עוד בהודעה לעיתונות.

מנדיצ'ינו, ציין עוד כי "קנדה נוקטת בפעולה נחרצת על ידי מניעת כניסה של פקידים בכירים ביותר כולל משמרות המהפכה, ההשלכות יהיו חמורות". הוא אמר שזו הסנקציה החזקה ביותר שהוטלה על המשטר האיראני עד כה, והדגיש כי "אנחנו נמשיך לעמוד על זכויות נשים ולהילחם למען הצדק בשם משפחות ההרוגים מאסון המטוס".

כזכור טיסת אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס PS752 הייתה טיסת נוסעים אזרחית סדירה מטהראן לקייב, ב-8 בינואר 2020, המטוס הופל בטעות על ידי משמרות המהפכה זמן קצר לאחר ההמראה, והרג את כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הסיפון, במטוס היו קנדים רבים.

ראש ממשלת קנדה תקף את האכזריות של ממשלת איראן ואמר "קנדה מוקיעה את ההחלטה הברברית של המשטר האיראני להטיל עונש מוות על כמעט 15,000 מפגינים". הוא הביע תמיכה במפגינים האיראנים, והדגיש כי "האיראנים האמיצים נלחמו למען זכויות האדם שלהם - ואנחנו ממשיכים לעמוד מאוחדים ולתמוך בהם, ומאוחדים נגד הפעולות הנתעבות של המשטר".

ההתקוממות הארצית, בעיקר בהובלת נשים ברחבי איראן הקוראות להפסיק את השלטון על ידי אנשי דת רצחניים, הגיעה לאחר מותה של צעירה בת 22 במעצר של משטרת המוסר בספטמבר האחרון.

קנדה ג'סטין טרודו איראן הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד