כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אני שונא יהודים"

ארה"ב: איים לפוצץ בית כנסת ונידון ל-30 חודשי מאסר

אדם שאיים להרוג מתפללים בבית כנסת בסנט לואיס - ארה"ב, נידון ל-30 חודשים בגין איומים לפוצץ בית כנסת. "סטיבן ראש כבר הוכיח שהוא מסוגל לאלימות עם ההיסטוריה הפלילית שלו. הוא ניסה לשרוף בית של שכן"

ארה"ב: איים לפוצץ בית כנסת ונידון ל-30 חודשי מאסר
סמל ה-FBI צילום: FBI

קודי סטיבן ראש, מסנט לואיס, מיזורי במערב ארצות הברית, הורשע בשבוע שעבר לאחר שהודה באשמה באיומים לפוצץ בית כנסת בעיר. הוא נעצר לאחר שהתקשר שוב ושוב לרשויות אכיפת החוק ואמר להם כי הוא רוצה להרוג יהודים בבית הכנסת בסנט לואיס. הוא נידון ל-30 חודשי מאסר.

ב-5 בנובמבר 2021, הנאשם התקשר ל-FBI ואמר שהוא "רוצה לפוצץ את בית הכנסת כשיפתחו מחר כי אני שונא יהודים. אני מרגישה אובדני ורצחני. פשוט מתחשק לי להרוג יהודים".

לאחר מכן הוא התקשר בפעם השנייה ואמר שהוא שומע קולות, וסובל מחרדה ודיכאון והפרעה חברתית. בהתייחסו ליהודים, הוא אמר: "אני שונא אותם בזעם".

כשהתקשר בפעם השלישית, הוא הזדהה ומסר לאנשי הביטחון ולשוטרים את מיקומו, שהיה באותו רחוב של בית הכנסת, ואיפשר להם למצוא אותו. כשהרשויות התקשרו בחזרה, הוא השמיע איומים נוספים. "גזר הדין הוא אזהרה שכל מי שמאיים על זכויות האזרח של אחרים עומד לאבד את חירותו שלו", אמר סוכן מיוחד של ה-FBI ג'יי גרינברג. "קודי סטיבן ראש כבר הוכיח שהוא מסוגל לאלימות עם ההיסטוריה הפלילית שלו. הוא ניסה לשרוף את בית משפחתו ושל שכן בהזדמנויות נפרדות".

עורכת הדין של רוש, לוסיל ליג'ט, אמרה בדיון בסוף השבוע, כי לראש יש בעיות נפשיות, וסובל מפגיעה מוחית. משרד המשפטים האמריקאי פרסם, כי השופט הנרי אאוטרי שגזר את גזר הדין הורה לראש לעבור בדיקה לבריאות הנפש במהלך תקופתו בכלא.

מיזורי FBI ארה''ב אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד