כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחאה חריגה

סין: אזרחים התעמתו עם אנשי ביטחון ופירקו מחסומים. צפו

המשטר הסיני עדיין דבק באדיקות יוצאת דופן במדיניות 'אפס הדבקה' בקורונה, ומנסה להשתלט על התפרצות הנגיף, הרבה אחרי שבכל שאר מדינות העולם כבר הפסיקו לספור את החולים ואת הניסיונות למנוע את ההתפשטות

סין: אזרחים התעמתו עם אנשי ביטחון ופירקו מחסומים. צפו
אזרחים פרקו מחסומים צילום: צילום מסך

בשבועות האחרונים סובלים תושבי רובע האייז'ו בגואנגנגז'ואו בו מתגוררים קרוב לשני מיליון בני אדם, מסגר מתמשך, לאחר שהרשויות לא הצליחו להביא לירידה במספר הנדבקים ברובע. בשלב מסוים נפוצה בקרב האזרחים הטענה שהחברה המבצעת את בדיקות ה-PCR לזיהוי הנגיף, היא האחראית להסגר, משום שאנשיה דאגו לזייף תוצאה חיובית לבדיקות רבות, על מנת להביא לכך שיוזמנו עוד בדיקות. רבות והחברה תרוויח כסף רב כתוצאה מכך.

הידיעה עשתה לה כנפיים במהירות, והמוני תושבים החליטו להפר את ההנחיות וירדו אל הרחוב. בהמשך הם החלו לצעוד לעבר הגדרות והמחסומים שהוצבו ביציאות מהרובע, והתעמתו עם שוטרים ומאבטחים שניסו למנוע מהם את היציאה מהמקום.

לאחר עימות, פרצו המפגינים את המחסומים, פירקו את הגדרות ויצאו בהמוניהם מהרובע לצעדת מחאה שככל הנראה לא נמשכה זמן רב. קטעי תיעוד רבים של האירועים הללו נפוצו בתוך זמן קצר ברשת הסינית, אבל הצנזורה של המשטר הצליחה להוריד אותם במהירות רבה, ורק כמה מהם דלפו החוצה. האזור הוא ביתם של פועלים עניים רבים יותר. הם התלוננו על אי תשלום משכורת אם הם לא יכולים להגיע לעבודה, ועל מחסור במזון ומחירים מרקיעים שחקים , וחיים בזמן שהם תחת אמצעי פיקוח של קורונה.

סין קורונה בדיקת קורונה מחסומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד