כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חופש דת מלא

רומניה תעגן בחקיקה את נושא השחיטה הכשרה במדינה

ראש ממשלת רומניה ניקולאיה איאונל צ'וקה, ויו"ר בית הנבחרים הרומני, מרסל סיאולצ'ו הודיעו כי רומניה תעגן בחקיקה את נושא השחיטה הכשרה במדינה, ובכך תהיה המדינה הראשונה באירופה שתעשה זאת. כיום נושא השחיטה הכשרה אינו מוסדר בחוק בשום מדינה ברחבי אירופה, מה שמעמיד את חופש הדת של הקהילות היהודיות ביבשת בסכנה

רומניה תעגן בחקיקה את נושא השחיטה הכשרה במדינה
משחטה בהונגריה צילום: Zsolt Demecs

בית הנבחרים הרומני מקדם בימים אלו חקיקה שתעגן את נושא השחיטה הכשרה במדינה, כך הודיע יו"ר בית הנבחרים הרומני מרסל סיאולצ'ו אתמול (שלישי), בנוכחות שר המשפטים קטלין פרדיו ובנוכחות ראש הממשלה ניקולאיה איאונל צ'וקה. כיום, נושא השחיטה הכשרה אינו מוסדר בחוק בשום מדינה ברחבי אירופה, מה שמעמיד את חופש הדת של הקהילות היהודיות ביבשת בסכנה.

את הדוגמא הבולטת ביותר לכך ניתן לראות במחוזות הגדולים בבלגיה, וולוניה ופלנדריה, שם חל איסור לבצע שחיטה כשרה. ניסיונות ארגוני צער בעלי חיים להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק בבלגיה לא עצרו במחוזות אלו בלבד ואף הובאו לחקיקה בפרלמנט בבריסל ביוני האחרון. ניסיונות דומים לאיסור על השחיטה הכשרה נעשו גם בפינלנד, פולין ומדינות נוספות – החלטת הפרלמנט הרומני תבטיח חופש דת מלא לקהילה היהודית במדינה.

החקיקה החדשה מגיעה כשנה לאחר שבית המשפט של האיחוד האירופי אישר את האיסורים על השחיטה המסורתית המוסלמית והיהודית של בעלי חיים, החלטה שעוררה זעם רב בקרב יהודי בלגיה, גם המוסלמים נמצאים בבעיה דומה, מאחר וגם הם שוחטים בהמות בדומה ליהודים.

בשאר האיחוד האירופי, שחיטה כשרה אינה חוקית במדינות כמו דנמרק, שוודיה, פינלנד, אסטוניה, סלובניה וחלקים מבלגיה. הולנד ופולין הצטרפו לרשימה לפני שנים, אך מאוחר יותר ביטלו את האיסורים.

סילביו וקסלר, נשיא הפדרציה של הקהילות היהודיות ברומניה ונציג המיעוט היהודי בפרלמנט של רומניה, כינה את החוק "סמל נוצץ למדינות אחרות ברחבי העולם" והודה לרב הראשי של רומניה רפאל שפר על תפקידו בקידום החקיקה. יו"ר בית הנבחרים הרומני , מרסל צ'ולאקו, אמר כי הוא "גאה להגן ולתמוך בקהילה היהודית ברומניה, והגנה משפטית זו תסייע ליהודים במדינה להמשיך לבצע את אמונתם בחופשיות".

שחיטה כשרה שחיטה יהודית רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד