י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוקפים את החרדים

ההצעה של 'נעם' שתביא סוף לנשות הכותל

על רקע המו"מ, חבר הכנסת אבי מעוז הגיש הצעת חוק שתקבע כי שר הדתות צריך להתייעץ רק עם הרבנות הראשית על קדושת המקומות הקדושים ושהיא תהיה זו שתגדיר את המושג "חילול" במקומות קדושים - כדי למנוע מבית המשפט לפרש אחרת • המטרה: מניעת תפילה מעורבת ברחבה הדרומית וכניסת נשות הכותל

ההצעה של 'נעם' שתביא סוף לנשות הכותל
אבי מעוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת 'נעם' מאגפת את הקואליציה העתידית, שעסוקה בקשיי המשא ומתן, ומקדמת הצעה שמטרתה למנוע תפילה המעורבת בכותל הדרומי ותשים סוף לניסיונות של נשות הכותל להיכנס לרחבה המרכזית בראש חודש.

חבר הכנסת אבי מעוז, שנמצא במו"מ עם הליכוד על הכניסה לקואליציה, הגיש תיקון להצעת החוק לשמירה על המקומות הקדושים, שנועד לשמור על מקומות דתיים מחילול, בשני אופנים: ההגדרה עם מי שר הדתות יתייעץ לביצוע, ומי יקבע מה הוא החילול.

יו"ר המפלגה מבקש לתקן בחוק שר הדתות, שאחראי לביצוע החוק, יצטרך להתייעץ רק עם הרבנים הראשיים לגבי המקומות היהודים, ולא כפי שנכתב "נציגים של בני הדתות הנוגעים בדבר", שיצר פרשנות נרחבת.

השינוי השני, אותו מבקש מעוז לתקן, שהגדרת המושג "חילול" המקומות הקדושים ייקבעו באופן ישיר על ידי הרבניים הראשיים ובהתאם להנחיות הרבנות הראשית, כך, שכמו בעניין הייעוץ עם שר הדתות - בעתירות לבית המשפט, השופטים לא יוכלו לפרש אחרת.

המטרה של המפלגה היא דרך התיקון למנוע תפילת מעורבת ברחבת הכותל הדרומית, וגם הפרובוקציה של נשות הכותל מידי ראש חודש כשהם מנסות להיכנס עם ספרי תורה לרחבה המרכזית. במפלגה ינסו לגייס את הקואליציה העתידית, אך ספק אם בליכוד יתמכו.

מפלגת נעם נשות הכותל אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד