י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרויקט יצא לדרך

היסטוריה: הותנעה תוכנית אב מהפכנית לקרית יערים בעלות מיליונים

מדובר בתוכנית חסרת תקדים כאשר עד עתה נחשבה טלזסטון לשכונה פרטית מה שהקשה על הסדרת המגרשים ובניית מוסדות ציבור - אחרי עשרות שנים ולראשונה מאז נוסד היישוב תצא לדרך תוכנית אב היסטורית שתאפשר לתושבים להרחיב את דירותיהם ולבניית מוסדות ציבור

היסטוריה: הותנעה תוכנית אב מהפכנית לקרית יערים בעלות מיליונים
יצחק רביץ בסיור ההתנעה צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה חרדית: ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ חתם על הסכם עם משרד השיכון על בניית תוכנת אב כוללנית לישוב. ביום שני התקיים אירוע התנעה של התוכנית בהשתתפות מחוז ירושלים של משרד השיכון ואנשי המקצוע.

רקע: היישוב קרית יערים הוקם על קרקעות פרטיות ומעולם לא עבר תכנון מסודר על ידי המדינה. בעקבות כך, נוצר במשך עשרות שנים קושי גדול להביא להתפתחות היישוב זאת בשל הקושי לאשר מבני ציבור ועוד, ביישוב שאינו מתוכנן על ידי המדינה ובנוסף לא הוסדר לתושבים הוותיקים האפשרויות להרחבת דירותיהם.

בשנה האחרונה, לאחר מאמצים כבירים של ראש המועצה יצחק רביץ אושרה במשרד השיכון תוכנית אב היסטורית שיוצאת היום לדרך ותביא להתפתחות משמעותית של היישוב.

מדובר בהתנעה של תוכנית דרמטית שתביא למהפכה אדירה ביישוב. התוכנית תמפה את אפשרויות הבניה ביישוב ואת האפשרות של כלל התושבים להרחבת הדירות הפרטיות. בנוסף התוכנית תאפשר לקדם באופן מהיר בנייה של מוסדות ציבור, בתי ספר, פארקים גינות, ועוד. בנוסף, התוכנית הדרמטית תעשה שינוי תב"ע כדי לאפשר את הבניה הזו. התוכנית המהפכנית צפויה גם כן לקבוע את הצרכים להרחבת הישוב לכיון צפון ולכיוון מערב עד מחלף שורש, דבר שיהווה ברכה גדולה לישוב.

התושבים יקבלו מידע שוטף ועדכני ויהיו שותפים בבניית התוכנית האדירה. המועצה צפויה להזמין את התושבים לעיין בתוכניות ולשמוע את דעתם.

חברת האדריכלות הגדולה "אתוס" שזכתה במכרז תוביל את התוכנית המהפכנית שתיקח כמה חודשים ותביא לשינוי פני היישוב קריית יערים.

מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון גדי מארק שסייע רבות בקידום התוכנית הדרמטית התחייב להמשיך לעקוב באופן אישי אחר התנעת ויישום התוכנית.

במהלך ישיבת ההתנעה שהתקיימה במועצה, ציין לשבח המהנדס הראשי של מחוז ירושלים מר אילון ברנהרד את המהפכה שעוברת טלזסטון, והוסיף כי בשנים האחרונות הפכה טלזסטון לסמל של חדשנות, עשייה וחשיבה, ובעקבות כך הוחלט במשרד השיכון על השקעתם של מיליוני שקלים ביישוב.

כאמור, מדובר בתוכנית שעלותה מוערכת במיליוני שקלים שאודות לסיכום שהגיע ראש המועצה, הם ישולמו ע"י משרד השיכון והיא הובאה לאישור למרות השנה הקשה שעברה על הציבור החרדי שנרמס בידי הממשלה, זאת לאור קשרים ענפים של רביץ עם פקידי משרד השיכון.

קרית יערים יצחק רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד