ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התפרסם במגזר החרדי

עוה"ד אמנון דה הרטוך ז"ל הלך לעולמו

עורך הדין המפורסם אמנון דה הרטוך ז"ל שהתפרסם בציבור החרדי בעקבות ויכוחים רבים שניהל מולם על תקציבים וזכה לביקורת נוקבת בעיתונות החרדית, הלך לעולמו בגיל 60. הוא יובא למנוחות מחר בהר המנוחות

עוה"ד אמנון דה הרטוך ז"ל הלך לעולמו
אמנון דה הרטוך צילום: פלאש 90

הלילה (בין שלישי לרביעי) הלך לעולמו עוה"ד אמנון לוי דה הרטוך ז"ל שהיה ממונה במשרד המשפטים על תקציבי הישיבות והוא בן 60 בפטירתו. 

המנוח חזר בתשובה והשתייך למגזר הדתי לאומי ובצעירותו למד בישיבת הר עציון. ברבות השנים הפך דה הרטוך לחותמת ההכשר לכל סוג של קצבאות, והיה מבכירי המומחים בארץ לדיני תמיכות.

דה הרטוך היה מפורסם במגזר החרדי בעיקר בעקבות מקרה חריג שאירע בשלהי שנת תשס"ז, אז סטר לח"כ יעקב כהן מ'יהדות התורה', ואף הוגש כתב אישום נגדו למרות שח"כ כהן סלח לו על כך.

דה הרטוך, שהיה ממונה במשרד המשפטים על כספי התמיכות לישיבות, התווכח עם ח"כ כהן על העברת תמיכה כלכלית ל-25 בתי ספר חרדיים. במהלך הוויכוח הטיח כהן בדה-הרטוך: "אתה יותר גרוע מהגרמנים, הם רצו להרוס את הגוף ואתה רוצה להרוס את הנפש". בתגובה, סטר דה-הרטוך לכהן על פניו.

ח"כ יענקל כהן הגוראי פונה אז למרפאת הכנסת ואילו דה-הרטוך פונה על ידי משמר הכנסת. נשיאות הכנסת שללה את אישור הכניסה שלו לכנסת לצמיתות. לאחר האירוע נאלץ דה הרטוך לפרוש מהשירות הממשלתי ועבר לשוק הפרטי.

דה-הרטוך נחקר במשטרה לאחר התקרית ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא התנצל בפני כהן והסביר שתגובתו באה על רקע היותו בן לפליט שואה ועל רקע "מסע שיסוי", כהגדרתו שהתנהל נגדו. לאחר שימוע שהתקיים בענף תביעות במשטרת ירושלים, בהשתתפותו של עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של דה-הרטוך, סוכם כי ההליך יעבור למישור המשמעתי, והתיק הפלילי ייסגר.

במהלך שנים ספג ביקורת נוקבת בתקשורת החרדית בעקבות החלטה שקיבל הנוגעת להפסקת תקצוב למוסדות לימוד חרדיים שלא מיישמים את תוכנית הליבה, הוא זכה לביקורת חריפה בעיתונות החרדית. הוא הוכתר כמי שהכריז "מלחמת תרבות" על מוסדות תורה.

דה הרטוך יובא למנוחות מחר (חמישי) בשעה 12:30 בבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות בירושלים, שם ייטמן. 

יהי זכרו ברוך

הלוויה אמנון דה הרטוך משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד