כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקדימו את קניותכם לשבת

מחסור צפוי בבשר ודגים בסופרים: זו הסיבה

הרופאים הווטרינרים בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות פתחו היום בשביתה זאת, בעקבות דרישתם להעלות את תנאי השכר שלהם, לשפר את תנאי העבודה ולהוסיף כוח אדם ליחידה

מחסור צפוי בבשר ודגים בסופרים: זו הסיבה
שיווק בשר. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרופאים הוטרינרים בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות החלו לשבות היום (רביעי).

לדברי הרופאים, השביתה מתוכננת להמשך, כל עוד ראשי משרד הבריאות יימנעו מישיבה מסודרת עם ראשי הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל, הן בענין תנאי השכר הירודים ותנאי העבודה של הרופאים הוטרינרים השובתים, והן בענין היקף כוח האדם ביחידה שלטענתם שמצטמקת משבוע לשבוע.

הווטרינרים ביחידה אחראים על בדיקת הבקר, העופות והדגים לפני מכירתם. כעת, בעקבות השביתה עלול להיווצר מחסור במזון מן החי ברשתות השיווק. ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר על שביתה לא חוקית שיוצרת נזק גדול. משרד הבריאות פועל בנושא".

יו"ר הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל, ד"ר מיכאל אטינגר תקף את משרד הבריאות: "בקיץ זעקנו על 13 רופאים וטרינרים בלבד ביחידה הזו, שעל כתפיהם משימות שמיועדות בפועל לעשרות רבות של אנשי מקצוע. בגלל תנאי השכר הגרועים, ומאחר שמשרד הבריאות לא מכבד אפילו את הסכמי העבודה הקיימים, ולא משלם מאז חודש יולי את רכיב הכוננויות בשכר הרופאים הוטרינרים הללו, שעובדים בעומס יומיומי כבד מנשוא ולא אנושי, התפטרו לפני כחודש שניים: הראשון היה רופא וטרינר, שניהל את הביקורת בגבולות, ואחריו התפטר מנהל היחידה כולה כעת, הודיע עוד רופא וטרינר על התפטרות. אנחנו יודעים על שלושה רופאים וטרינרים נוספים, שמחכים לראות האם השביתה תישא פירות, שאילולא כן, יניחו גם הם את מכתבי ההתפטרות". 

עוד הוסיף כי "לא צריך להיות פרופסור למתמטיקה כדי להבין שנבחרת מצומצת כל כך, תהיה מוכשרת ככל שתהיה, של פחות מעשרה אנשי מקצוע, אינה מסוגלת לפקח על איכות המזון מן החי במדינת ישראל באלפי נקודות ביקורת".

אטינגר התייחס להשלכות השביתה על יבואני המזון, ואמר: "אני משגר היום התנצלות כנה לייבואני המזון בארץ, שתקועים עם מזון בנמלים, אשר אינו יכול להשתחרר. ועם זאת, קורא לכם יבואני המזון, לא להסתפק בהודעות וואצאפ של תמיכה במאבקנו, אלא לצאת בגלוי לציבור, ולהעיד מקרוב כי המציאות עד היום בנמלים, למשל, בתחום שחרור מזון מן החי - נראית כמו סרט רע, בשל חוסר חריף בכוח אדם". 

"יחד עם זאת", מסביר ד"ר אטינגר: "עם פתיחת השביתה, הוקמה ועדת חריגים, כדי שלא יקרה אירוע של צער בעלי חיים".

בפנייה למשרד הבריאות הוא אומר: "אני גם מפציר: שבו איתנו. זה משבר אמיתי. הדאגה הכנה שלנו היא לבריאות המזון בצלחת של תושבי המדינה. עד היום זו היתה חוסר אחריות משוועת להפקיר במשרד את היחידה החשובה הזו. הכמות המועטה של הרופאים הוטרינרים, שתפקידם לפקח על איכות המזון מן החי - מבטאת חוסר הגיון וטירוף. אני קורא לקיים את ההבטחה לשלם רטרו-אקטיבית לרופאים הוטרינרים המועטים הללו ביחידת הפיקוח על המזון את רכיב הכוננויות בשכרם (שכנגד החוק לא משולם מאז יולי). ציידו אותם ברכב מן העבודה, כי עד היום הם נעים באוטובוסים מנקודת ביקורת אחת לאחרת. חשבו איך לתגמל טוב יותר, כי אין בנמצא רופאים וטרינרים שמעוניינים לבוא לעבוד במשרה שמצד אחד חשובה ומרתק, אך מצד שני, התגמול עליה מחפיר ולא ראוי". 

מחסור קניות דגים עוף רשתות שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד