כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עוקפים מימין

לוחצים על בצלאל סמוטריץ': רשימת הסיכומים בין הליכוד לבן גביר

בתום פגישה בין השניים, ראה"מ המיועד ויו"ר 'עוצמה יהודית' סיכמו על מספר סעיפים מההסכם הקואליציוני הקשורים לנושאים אידיאולוגיים - כשהיא מפורסמת בניסיון ללחוץ על יו"ר 'הציונות הדתית' • בין ההסכמות: הסדרת ישובים, עונש מינימום לפשיעה חקלאית והקמת אביתר

לוחצים על בצלאל סמוטריץ': רשימת הסיכומים בין הליכוד לבן גביר
נתניהו עם בן גביר צילום: דוברות הליכוד

המשא ומתן הקואליציוני: יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ויו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר הגיעו הערב (רביעי) להסכמות על שורת סעיפים אידאולוגיים, מתוך רצון לשדר לחץ על בצלאל סמוטריץ' שיוותר על דרישותיו המפליגות שתוקעות ומעכבות את הקמת הממשלה.

בתום פגישה ממושכת, בליכוד הוציאו הודעה כי חלה "התקדמות משמעותית במגעים" ביניהם לבין בן גביר, כשראש הממשלה המיועד הסכים למספר סעיפים, שרובם קשורים לנושאים התיישבותיים - הקרובים יותר ל'הציונות הדתית'.

בין ההסכמים ביניהם: הסדרת יישובי ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום מהשבעת הממשלה, תיקון חוק ההתנתקות כדי לאפשר לישיבת חומש להמשיך להתקיים, האצת תכנון של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60 בהיקף של מיליארד וחצי ש"ח וקידום מתווה אביתר.

עוד סוכם בנושאי המשילות על 'חוק דרומי' מורחב למניעת גניבות הנשק מבסיסי הצבא וחוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו'פרוטקשן'. כאמור, רשימת ההסכמות מגיעה על רקע הקשיים במו"מ מול יו"ר 'הציונות הדתית'.

נתניהו קיווה לחתום עם בן גביר כדי להלחיץ את סמוטריץ', שנותר עיקש בדרישתו לתיק הביטחון או האוצר, אך כפי שדיווחנו יו"ר 'עוצמה יהודית' הבהיר לו שיחתום רק יחד עם 'הציונות הדתית'. בעקבות כך, בליכוד פרסמו את ההתקדמות בתקווה שזה יביא ללחץ אצל שותפו.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ משא ומתן קואליציוני הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד