כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
'הדרך' לויתור

המסר של דרעי מעל גבי ביטאון המפלגה

בעוד רשמית דרעי מוסיף להתעקש לקבל את משרד האוצר, בפועל הוא נערך ל"וויתור" על הדרישה שתסלול את הקמת ממשלת הימין • תיק האוצר יעבור לסמוטריץ׳ ודרעי יקבל משרד גדוש סמכויות 

המסר של דרעי מעל גבי ביטאון המפלגה
אריה דרעי צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בעוד באופן רשמי יו"ר ש"ס אריה דרעי ממשיך להצהיר כי הוא מעוניין בתיק האוצר, בפועל הוא נערך להודעה כי הוא 'מוותר' על התפקיד בתמורה לתיק הפנים המורחב עם אגפים משמעותיים שיעברו לידיו ממשרדים שונים.

בביטאון 'הדרך' מחר (חמישי) מעלה דרעי את הרף, כשהוא מעביר מסר פוליטי כי הוא אכן מתעקש על משרד האוצר, כשביטאון ש"ס מציג את דרישת דרעי לקבל את משרד האוצר כהוראה של מועצת חכמי התורה שהתכנסה במוצאי השבת.

מנגד, דרעי מגבש רשימה של אגפים שהוא מעוניין להעביר תחת משרד הפנים כדי להגדיל את סמכויות המשרד שיהפוך למשמעותי עוד יותר, בין האגפים המדוברים, מנהל תכנון, רשות מקרקעי ישראל ועוד, זאת לצד התחייבות לקבל לידיו את המשרד לשירותי דת ותואר של סגן ראש ממשלה או אפילו ממלא מקום ראש הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי דרעי דורש להחזיר למשרד לשירותי דת שיהיה בשליטת ש"ס את האגף 'מוסדות תורניים' שממונה על תקצוב הישיבות והכוללים, עד כה האגף חסה תחת משרד החינוך לאחר שבעבר הוא היה במשרד הדתות, ועל כן שם מלגת האברכים הינו "דתות".

הויתור של דרעי יסלול את דרכה של הממשלה, סמוטריץ' יקבל לידיו את משרד האוצר, ובכך תוך ימים יסגרו גם את שאר הנושאים שטרם נפתרו, ודרעי ייצא כשמלוא תאוותו בידו - משרד משמעותי גדוש סמכויות.

עיתון הדרך תנועת ש"ס בצלאל סמוטריץ משרד האוצר משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד