כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הולכים על חבל דק

תמרור אזהרה: נתניהו והשרים עלולים להיעצר

ראש הממשלה נתניהו והשרים עלולים להיעצר במדינות שונות, וזאת בעקבות הכוונה לחוקק פסקת התגברות ודרישת בן גביר לשנות את הוראות הפתיחה באש. כך מזהיר גורם משפטי בכיר

תמרור אזהרה: נתניהו והשרים עלולים להיעצר
בנימין נתניהו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

על רקע כוונת הממשלה המתגבשת לחוקק פסקת התגברות, גורם משפטי בכיר מזהיר ומספק תחזית קודרת מהתגובה שעלולה להגיע בעקבות הצעדים הללו. כך מדווח הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'ערוץ 13'.

מדובר באזהרה מהדהדת וקונקרטית שמגיעה מגורם מקצועי לא-פוליטי בישראל, שאומר כי בכירים בישראל - החל מראש הממשלה ועד לשרי קבינט - עלולים למצוא את עצמם במעצר לצורך חקירה במדינות שונות בעולם. לדברי אותו בכיר הסכנה טמונה הן בהליכים פנימיים במדינות השונות ויתכן גם במערכת המשפט הבינלאומית.

הסכנה מרחפת מכיוונו של חוק פסקת התגברות, שיחליש את כוחו של בית המשפט העליון שלא יוכל להתערב ולפסול חקיקות שהכנסת העבירה ברוב של 61. עד כה חילצו שופטי בג"ץ את ישראל מהסתבכויות שונות בינלאומיות. כך למשל דרישתו של השר המיועד איתמר בן גביר להפקיד בידי פוליטיקאים את הוראות הפתיחה באש, באופן שיעניק חסינות לשוטרים עשויה גם היא לסבך את ישראל בזירה הבינלאומית.

עדות לכך זו החלטת האו"ם לקבל חוות דעת מבית הדין הבינלאומי בהאג ביחס לשליטת ישראל ביהודה ושומרון, כמו גם החלטה מהימים האחרונים של ארה"ב שלא לסמוך על החקירה של צה"ל ולחקור בעצמה באמצעות הבולשת הפדרלית את מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה בג'נין - החלטה שגורם בישראל מכנה "התרת דם משפטית של ישראל בעולם".

לפי אותו גורם משפטי, להליכים הללו עלולות להיות השלכות גם באירופה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי ממשלתו עלולים להיעצר במדינות שונות לצורכי חקירה שונים של פשעי מלחמה כביכול שעשוי דברם עשו.

פסקת התגברות בית הדין הבינלאומי בהאג בנימין נתניהו שרי ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד