כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניצחון חמוץ

הרפובליקנים ניצחו בקושי רב • השליטה הדמוקרטית הסתיימה

בחירות האמצע: הרפובליקנים זכו בשליטה בבית התחתון האמריקני ברוב דחוק, דבר שהנשיא ביידן ייאלץ להתמודד איתו. הרפובליקנים ניצחו בקונגרס והפסידו בסנאט, כך שעדיין ביידן יכול למנות אנשים לתפקידים ולקדם אג'נדות, אך בקונגרס הוא יהיה חייב שיתוף פעולה רפובליקני

הרפובליקנים ניצחו בקושי רב • השליטה הדמוקרטית הסתיימה
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

שמונה ימים לאחר בחירות אמצע הקדנציה ב-8 בנובמבר, הרפובליקנים זכו במושב ה-218 שלהם, והשתלטו מחדש על בית הנבחרים, האינפלציה, הפשע, המצב בגבול עם מקסיקו, הביאו להם את הנצחון, אך הציפיות נמוכים בהרבה מה'גל האדום' שהם חזו בעבר, הדמוקרטים ניצחו בסנאט והפסידו בקונגרס.

הרפובליקנים זכו ב-218 מושבים לפחות מתוך 435. המספר הסופי יתברר רק בהמשך, אך הוא יהיה דחוק. הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים יתברר בעוד כמה שבועות, כיוון שישנם עדיין מרוצים שבהם ממשיכים לספור את הקולות, אך הוא יהיה דחוק. הניצחון של הרפובליקנים יקשה על ביידן בשנתיים הבאות לקדם חוקים, ואם הרפובליקנים לא ישתפו פעולה, ביידן יהיה בבעיה.

מפלגתו של הנשיא המכהן מפסידה כמעט תמיד מושבים באמצע כהונה ראשונה, והרפובליקנים ביקשו להפוך את הבחירות השנה למשאל עם על ביידן והכלכלה, כשהמחירים זינקו בקצב הגבוה ביותר מזה 40 שנה. עם זאת הניצחון חמוץ, לאחר שהדמוקרטים זכו ברוב בסנאט.

בחירות אמצע הקדנציה הן למעשה סוג של 'משאל עם' האם הציבור האמריקאי במיוחד אלו שבחרו בנשיא תומכים בו. הבחירות מתקיימות עבור כל 435 חברי קונגרס הנבחרים לפרק זמן של ארבע שנים, ועבור 35 מושבים בסנאט. הנשיא ביידן יכול להעביר חוקים בצו נשיאותי עוקף קונגרס וסנאט, אך הצו תקף לשנה אחת בלבד, והוא לא יוכל להעביר חוקים קבועים ולא לבצע מינויים.

סנאט קונגרס בחירות בארה''ב רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד