כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המומחה מסביר

הטיל שנחת בפולין היה מרקטה אוקראינית משנות ה-80

מומחה הגנה ירוסלב וולסקי אמר כי אוקראינה נאלצת להשתמש ברקטות סובייטיות ישנות משנות ה-80, המועדות לתקלה, לאחר שמלאי הטילים שלה התרוקן בגלל המלחמה עם רוסיה. קייב מסתמכת על טילים משנות ה-80 כדי להפיל רקטות רוסיות

הטיל שנחת בפולין היה מרקטה אוקראינית משנות ה-80
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אנליסט צבאי מאמין שפיצוץ הטיל בפולין נגרם ככל הנראה כתוצאה מתקלה של אחד הטילים מהסדרות הסובייטיות הישנות של אוקראינה. פקידים אמריקאים מאמינים כי אוקראינה שיגרה ביום שלישי בטעות את טיל ההגנה האווירית S-300 לעבר פולין, והרגה שני בני אדם.

מומחה ההגנה ירוסלב וולסקי חושב שהטיל האוקראיני נפל בגלל שהיה בן ארבעה עשורים. לדבריו, קייב מסתמכת על טילים משנות ה-80 כדי להפיל רקטות רוסיות מכיוון שהמדינה רוקנה את מלאי התחמושת שלה בהגנה האווירית.

וולסקי, בן 37, שלימד בעבר ביטחון לאומי באוניברסיטת ורוצלב בפולין, אמר ל'דיילי מירור', "לאוקראינה כמעט נגמרו הרקטות של מערכת ההגנה האווירית S-300, המלאי שלהם נמוך מאוד והם משתמשים כעת עם רקטות ישנות עם תקלות.

"לטיל יש חיי מדף של בין 15 ל-25 שנים. למרבה הצער לאוקראינה אין כסף לקנות רקטות חדשות אז הם משתמשים בדברים ישנים של ברית המועצות לשעבר" אמר "הרקטה שנחתה בפולין נוצרה כנראה בשנות ה-80".

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, הסכים עם הדברים, אמר כי הרקטה שפגעה בכפר פז'וודוב היא S-300. דודה הוסיף: "מהמידע שיש לנו ולבני בריתנו, זו הייתה רקטה S-300 מתוצרת ברית המועצות, רקטה ישנה ואין ראיות שהיא שוגרה על ידי הצד הרוסי".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין טילים סובייטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד