י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עתיקים ומיוחדים

גילו אוצר מתחת לרצפה: מטבעות זהב בשווי כמיליון דולר

זוג גילה אוצר מתחת לרצפה בבית בלונדון, הזוג הגיע לחברת מכירות פומביות בלונדון, אנשי החברה נסעה לביתם כדי לבדוק את המטבעות, והחלו להתחקות אחר השושלת שלהם, וגילו שהם מלפני כמעט 300 שנה

גילו אוצר מתחת לרצפה: מטבעות זהב בשווי כמיליון דולר
אילוסטרציה צילום: pixabay

בני זוג מצפון יורק בבריטניה חשבו שהם נתקלו בכבל חשמלי מתחת לקרש ברצפה במטבח, אבל כשבדקו עוד יותר, התברר שזה היה כוס בגודל של פחית שתיה שהייתה מלאה במטבעות מתארכים מ-1610 עד 1727. כשהתגלה האוצר, הזוג הגיע לחברת מכירות פומביות בלונדון, אנשי החברה נסעו לביתם כדי לבדוק את המטבעות, והחלו להתחקות אחר השושלת שלהם, וגילו שהם מלפני כמעט 300 שנה.

על פי הדיווח ב'סאן' הבריטי, מטבעות הזהב היו שייכים למשפחת פרנלי-מייסטרס, משפחה עשירה מהאל, אנגליה, שהיו סוחרים ידועים. הם גם גילו שדורות מאוחרים יותר של משפחת פרנלי-מייסטר שימשו כחברי פרלמנט ופוליטיקאים בתחילת המאה ה-17.

משפחת מייסטרס היו יבואנים ויצואנים של עפרות ברזל, עצים ופחם ודורות מאוחרים יותר היו פוליטיקאים, המטבעות נאספו בימי חייהם של ג'וזף פרנלי ואשתו שרה. פרנלי מת ב-1725 ואלמנתו מתה בגיל 80 ב-1745.

המטבעות הוערכו במקור בשווי של 231,390 דולר, אך התברר שהמספר הזה נמוך במעט - הם נמכרו לאחרונה במכירה פומבית תמורת 852,380 דולר, כך דווחה רשת NBC.

"המכירה הייתה ייחודית בכל כך הרבה מובנים", אמר ל'סאן' בעלי חברת המכירות הפומביות גרגורי אדמונד, "סיפור המטבעות, שיטת הגילוי וההזדמנות הנדירה לקנות אותם במכירה פומבית". אדמונד הוסיף: בני הזוג שמצאו את המטבעות ביולי 2019 ומכרו אותם לאחרונה וגרים בבית כבר 10 שנים, לא חשפו את זהותם בפומבי.

מטבעות זהב מכירה פומבית בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד