כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"המו"מ לא נגמר"

נותן גיבוי מלא: בן גביר לא דוחק בסמוטריץ'

לאחר שהחליט לחתום יחד איתו על ההסכם הקואליציוני, יו"ר 'עוצמה יהודית' ממשיך לתת גב לדרישותיו של יו"ר 'הציונות הדתית' ובינתיים לא דוחק בו להתקדם במשא ומתן - והבהיר שהוא נותן לו גיבוי • למרות הסיכום אמש עם הליכוד: בעוצמה יהודית מדגישים שגם מבחינתם המו"מ טרם מוצה

נותן גיבוי מלא: בן גביר לא דוחק בסמוטריץ'
סמוטריץ' ובן גביר צילום: אריה לייב אבראמס/פלאש 90

המשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות צפוי להימשך במהלך היום (חמישי) כשהמפלגה שאיתה עדיין נותרו הקשיים היא 'הציונות הדתית', בזמן שבעוצמה יהודית מבהירים שהם נותנים גיבוי.

בן גביר החליט בינתיים לא לדחוק ביו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' להתקדם במשא ומתן, ובמהלך פגישה בין השניים אתמול הוא גם הבהיר לו שהוא מעניק לו גיבוי בדרישה לתיק הביטחון או האוצר.

לאחר מכן נפגש בן גביר עם נתניהו, כשבסוף הפגישה השניים הגיעו לסיכום על רשימת סעיפים שיהיו חלק מההסכם הקואליציוני, מה שהיה נראה כניסיון ללחוץ על סמוטריץ'. אך בן גביר אמר לנתניהו כי לא ייתן לו להפריד בניהם, בהמשך לכוונתו לחתום על ההסכם יחד כפי שדיווחנו.

בעוצמה יהודית מדגישים גם שמבחינתם המו"מ שלהם טרם מוצה מול הליכוד, על אף הסיכום. "אתמול קיבלו דברים חשובים מאוד, אבל המשא ומתן לא נגמר", אומר גורם במפלגה, ומספר שהגישו 180 דרישות סך הכל. "לא נקבל על כולם תשובות חיוביות, אבל אנחנו עדיין במו"מ גם על עניינים של זהות יהודית, המשפט ומשילות".

במהלך היום צוות המשא ומתן של הליכוד ייפגשו עם יהדות התורה, ש"ס, והציונות הדתית - כשמול השתיים האחרונות נמצא המוקש: סמוטריץ' מוכן לוותר על הביטחון בתמורה לאוצר, אלא שהתיק אצל דרעי שמבהיר שבינתיים אין לו כוונה לשחררו.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד