כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהצבעה השישית לבחירת הנשיא

לבנון: אף מועמד לא השיג שני שליש מקולות הפרלמנט

היום נערכה בפרלמנט הלבנוני ההצבעה השישית על בחירת נשיא למדינה. הפרלמנט נכשל לאחר שאף מועמד לא השיג שני שליש מקולות הפרלמנט. יו"ר הפרלמנט, נביה ברי, קבע את ההצבעה החדשה (והשביעית) ליום חמישי הבא

לבנון: אף מועמד לא השיג שני שליש מקולות הפרלמנט
דרום לבנון צילום: Pixabay

היום (חמישי) נערכה בפרלמנט הלבנוני הצבעה שישית על בחירת נשיא למדינה, לאחר שאף מועמד לא השיג שני שליש מקולות הפרלמנט. יו"ר הפרלמנט, נביה ברי, קבע את ההצבעה השביעית ליום חמישי הבא.

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, אמר היום בראיון לעיתון אל-ג'ומהוריה הלבנוני כי "ללא קונצנזוס פוליטי, לא יהיה ניתן לצאת ממערבולת הוואקום הנשיאותי". ברי ציין כי "האווירה הקיימת רק תעמיק את המשבר בו נמצאת המדינה, וכי היא עלולה לגלוש למקומות מסוכנים ולהתיש עוד יותר את הציבור בלבנון המותש גם כך".

עוד הוסיף כי "במצב הנוכחי, אנשים חייבים להידבר זה עם זה ולהגיע להסכמה הדדית", שכן "זוהי האפשרות היחידה, ומדובר באינטרס גדול עבור לבנון והעם הלבנוני", כך דווח ב'כאן חדשות'.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, שיח' נעים קאסם, אמר כי לבנון זקוקה לנשיא בעל רקע פוליטי שישמור על עצמאותה של לבנון, וכן לתוכנית כלכלית לאומית שתסייע לכלל הלבנונים.

במהלך השקת האגף הפדגוגי של חיזבאללה, "מסלול פרופסור באוניברסיטה", הדגיש השייח' קאסם כי הנשיא שהלבנונים מחכים לו חייב להיות אמיץ ולשפר את בחירותיו. שיח' קאסם אמר: "אנחנו כחיזבאללה, רוצים נשיא שיפעל למען שני דברים עיקריים: ראשית, עצמאותה של לבנון, שימור כוחה ויכולתה להגן על אדמותיה ועל משאביה; שנית, תכנית סיוע כלכלי שתאושר בפרלמנט אשר תאגד סביבה את העם הלבנוני".

לבנון נשיאות חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד