כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתום מבצע דרמטי

"המבוקש מספר 1 בישראל" נעצר בדרום אפריקה

העבריין הישראלי יניב בן סימון, שהיה שותף פעיל בארגונו של העבריין יצחק אברג'יל, נעצר באזור העיר יוהנסבורג יחד עם שבעה ישראלים נוספים, כך הודיעה היום משטרת דרום אפריקה. אחרי בריחתו מהארץ ב-2015, הוכנס בן סימון לרשימה האדומה של האינטרפול ובשל כך הוא נמצא תחת צו הסגרה בינלאומי

"המבוקש מספר 1 בישראל" נעצר בדרום אפריקה
רובים עם משתיקי קול באפריקה צילום: דוברות המשטרה

היום (חמישי) הודיעה משטרת דרום אפריקה על מעצרם של יניב בן סימון, שותפו הבכיר של העבריין יצחק אברג'יל, יחד עם עוד שבעה ישראלים במבצע מיוחד ביוהנסבורג. המבצע המשטרתי בוצע בעזרת חטיבת המודיעין במשטרת ישראל, ושם קץ לשבע שנים בהן נערכו חיפושים אחר בן סימון.

בן סימון הוא אחד העבריינים המבוקשים בישראל, ומאז 2015 הוא נמצא ברשימה האדומה של האינטרפול, ובעקבות כך הוטל עליו צו הסגרה בינלאומי. בן סימון בן ה-46 היה לאחד האנשים החזקים והמשמעותיים בארגון הפשע של העבריין הנודע יצחק אברג'יל, ונעשה ברבות השנים לאיש אמונו.

לפני עשרים שנה ברח לדרום אפריקה, בעקבות ניסיונות החיסול הכושלים של העבריין זאב רוזנשטיין, כחלק מפרשת 512 שבמסגרתה ניהל אברג'יל מסע נקמה על רצח אחיו יעקב, בעזרת בן סימון. מאז בריחתו ב-2015 מנסה המשטרה לאתר את בן סימון, בשיתוף פעולה עם מחלקות משטרתיות שונות ברחבי העולם.

לפני שבועות ספורים אותר מקום הימצאו, ובארבע לפנות בוקר היום (חמישי) נכנסו כוחות מיוחדים לדירתו שבפרברי יוהנסבורג, ועצרו אותו יחד עם שבעה ישראלים נוספים שנחשדים בפשע, ולצידם 12 כלי נשק: שבעה אקדחים וחמישה רובים, ארבעים אלף דולר ושלושה אופנועים גנובים.

"הייתה כניסה לא פשוטה למתחם הסגור והמאובטח. כוחות מיוחדים של המשטרה המקומית ביצעו זאת", סיפר נצ"מ שמואל שרביט, ראש מחלקת תיאום מבצעי בחטיבת המודיעין במשטרה. המשטרה הדרום-אפריקנית פרסמה הודעה לפיה: "הנמלט המבוקש נעצר יחד עם שבעה אחרים בבית בבריינסטון. מנהיג הכנופייה הישראלי היה תחת צו אדום של האינטרפול (המשטרה הבינלאומית) משנת 2015. הוא מבוקש בישראל בקשירת קשר לביצוע רצח וניסיון רצח".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת פעילות חובקת עולם של חטיבת המודיעין באח"מ של משטרת ישראל, הבוקר פשטו כוחות מיוחדים על ביתו של עבריין בכיר המתגורר בדרום אפריקה וביצעו מעצר שלו עם עוד מספר חשודים נוספים. החשוד העיקרי שנמצא בבריחה משנת 2015 בעקבות מעורבות בפרשייה 512, נעצר לאחר מאמצים רבים, מודיעיניים, מבצעים ושיתוף פעולה בין הרשויות בארץ ובחו"ל".

דרום אפריקה משטרת ישראל אברג'יל עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד