כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחקר חדש

מיליארד צעירים מסתכנים באובדן שמיעה ממוזיקה רועשת

מחקר חדש מצביע על כך ש-24% מבני 12 עד 34 ברחבי העולם מאזינים ב"רמה לא בטוחה" במכשירים וכן מבקרים במקומות רועשים. צעירים פגיעים במיוחד בגלל השימוש שלהם במכשירי האזנה אישיים כמו סמארטפונים, אוזניות, ומביקור באולמות מוזיקה רועשים

מיליארד צעירים מסתכנים באובדן שמיעה ממוזיקה רועשת
אילוסטרציה צילום: unsplash

יותר ממיליארד בני נוער וצעירים עשויים להיות בסיכון לאובדן השמיעה בגלל השימוש שלהם באוזניות, ונוכחות באולמות מוזיקה רועשים, כך עולה ממחקר. צוות בינלאומי של חוקרים מעריך כי 24% מבני 12 עד 34 מאזינים למוזיקה במכשירי האזנה אישיים ב"רמה לא בטוחה". הממצאים פורסמו בכתב העת BMJ Global Health.

הם קראו לממשלות ליישם בדחיפות מדיניות האזנה בטוחה. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי יותר מ-430 מיליון אנשים בכל הגילאים ברחבי העולם סובלים כיום מירידה בשמיעה. צעירים פגיעים במיוחד בגלל השימוש שלהם במכשירי האזנה אישיים כמו סמארטפונים, אוזניות, ומביקור באולמות מוזיקה רועשים, על רקע אכיפה רגולטורית לקויה.

"מקרים חוזרים או אפילו בודדים של האזנה לא בטוחה עלולים לגרום לנזק פיזיולוגי למערכת השמיעה, או שינויים בשמיעה", כך קבעו החוקרים. "נזק מהאזנה לא בטוחה עלול להתגבר במהלך החיים, וחשיפה לרעש מוקדם יותר בחיים עלולה להפוך אנשים לפגיעים יותר לאובדן שמיעה הקשור לגיל מתקדם". המחקר שלהם בדק שיעורי האזנה לא בטוחה ברחבי העולם.

החוקרים, בראשות אקדמאים מאוניברסיטת דרום קרוליינה בארה"ב, בחנו מחקרים קודמים על מכשירי האזנה אישיים ומקומות מוזיקה רועשים שהתרחשו בין השנים 2000 ל-2021. שלושים ושלושה מחקרים שכללו קצת יותר מ-19,000 אנשים נכללו במחקר.

החוקרים העריכו כי 23% מהמבוגרים שנסקרו ו-27% מהקטינים נחשפו לרעש מוגזם ממכשירי האזנה אישיים. הם גם העריכו כי 48% מהאנשים בגילאי 12 עד 34 ברחבי העולם חשופים לרעש מוגזם במקומות מוזיקה רועשים כמו מועדונים או ברים, אך ציינו כי יש מידע מוגבל באומדן. בהתבסס על נתונים אלה, החוקרים מעריכים כי המספר העולמי של בני נוער ומבוגרים צעירים שעלולים להיות בסיכון לאובדן שמיעה, נע בין 0.67 מיליארד ל-1.35 מיליארד.

הם סיכמו את המחקר: "שיטות האזנה לא בטוחות נפוצות מאוד ברחבי העולם ועשויות להביא למעלה ממיליארד צעירים בסיכון לאובדן שמיעה. ממצאים אלה מדגישים את הצורך הדחוף ביישום מדיניות המתמקדת בהרגלי האזנה בטוחים ברחבי העולם על מנת לקדם מניעת אובדן שמיעה".

אוזניות אוזניות אלחוטיות רעש אוזניים חרשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד