כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ראש המודיעין חושף

איראן תכננה עשר התנקשויות על אדמת בריטניה

טהראן ניסתה להרוג או לחטוף עשרה 'אויבי המשטר' שחיים בבריטניה בשנה האחרונה, כך אמר ראש הביון הבריטי. הוא מזהיר מפני איום ממשי מאוד הנשקף מסין ורוסיה

איראן תכננה עשר התנקשויות על אדמת בריטניה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

איראן זממה להרוג או לחטוף לפחות עשרה תושבי בריטניה אותם היא מחשיבה כ"אויבי המשטר" על אדמת בריטניה רק ​​השנה. כך חשף אתמול ראש ארגון הביון הבריטי MI5. ראש הביון הבריטי, קן מקאלום אמר כי טהראן השתמשה זמן רב באלימות כדי להשתיק מבקרים. "שירותי המודיעין התוקפניים" חצו כעת את הגבול לאיום ישיר על בריטניה אמר.

"באופן החד ביותר, זה כלל שאיפות לחטוף או אפילו להרוג אנשים בריטים או כאלה הנתפסים כאויבי המשטר", אמר, "ראינו לפחות 10 איומים פוטנציאליים כאלה מאז ינואר". בנאום שנשא אתמול ממטה סוכנות הביון בלונדון, מקאלום פירט את הסכנות מכיוון רוסיה וסין, ותיאר כיצד בריטניה נמצאת בתחרות עם "יריבים בעלי קנה מידה עצום".

הוא הזהיר שבריטניה תצטרך להתמודד עם התוקפנות הרוסית "במשך שנים קדימה", והוסיף כי הסוכנות חסמה יותר מ-100 ניסיונות של הקרמלין להחדיר מרגלים לבריטניה. "הם ימשיכו לתקוף אותנו", אמר, אך הדגיש כי "הנשיא ולדימיר פוטין לא מנצח במלחמה באוקראינה".

בהשוואה לליגת כדורגל אמר: "הרשויות הסיניות מנסות לכתוב מחדש את ספר החוקים, לקנות את הליגה, לגייס את צוות המאמנים שלנו לעבוד עבורם, בעוד שאיראן תאפשר לאנשים לתמוך רק בקבוצה אחת ומוכנה להשתמש באלימות נגד מי שלא. ללכת בתלם".

"אנחנו חיים בסיכון שהקבוצות הללו ישאילו שחקנים זו לזו, ויעצימו את החוזקות שלהן", הוא הוסיף, הוא הדגיש את איראן שמספקת תמיכה לרוסיה על ידי אספקת מל"טים "שגורמים לסבל באוקראינה".

הוא דיבר על גירושם של יותר מ-400 חשודים כמרגלים רוסים מרחבי אירופה השנה, שלדבריו נתן את המכה האסטרטגית המשמעותית ביותר נגד רוסיה בהיסטוריה האחרונה והפתיע את ולדימיר פוטין.

מר מקאלום אמר שמספר עצום של פקידים רוסים גורשו מכל העולם, כולל למעלה מ-600 מאירופה, מתוכם יותר מ-400 נחשבו מרגלים. "זה נתן את המכה האסטרטגית המשמעותית ביותר נגד שירותי הביון הרוסיים בהיסטוריה האירופית האחרונה", אמר.

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין סוכנים גיוס סוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד