כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המונים הגיעו לאולם

"תודה לעם ישראל שאימץ אותנו אל לבו"

המונים הגיעו לאולם 'בנות ירושלים', כדי לשמוח ולשמח • החתן והכלה מאושרים: "לא יכולנו לחלום על חתונה מאושרת יותר" • הם מבקשים להודות לכל התורמים והמסייעים: "מרגישים שעם ישראל אימץ אותנו אל לבו ונתן לנו חיבוק גדול"

"תודה לעם ישראל שאימץ אותנו אל לבו"
החתן הגר צילום: באדיבות המצלם

כתליו של אולם 'בנות ירושלים' כבר רקדו בהרבה מאוד חתונות שהתקיימו ביניהם במרוצת השנים. האולם הפשוט והלבבי בקצה שכונת מאה שערים, כבר זכה לשמש מקום שמחתם של חתונות שהתקיימו לפני עידן ועידנים, סבים, בנים ונכדים.

לסיפור המלא ולסיוע לזוג הקליקו כאן<<<

ובכל זאת, החתונה שהתקיימה שם אתמול, היתה מיוחדת במינה ויוצאת דופן. הפעם לא היו אלו חתן וכלה מבני היישוב הישן בירושלים. החתן בן ה-41 נולד בעיירה פולנית, הכלה בת ה-37 נולדה בברזיל הרחוקה, שניהם חונכו כנוצרים, ורק לאחר שבגרו החליטו לחצות את הקווים ולהתגייר.

מאז שהתגייר שקע החתן, רבי מאיר יואל לייכטאג, בים התלמוד. הוא הקדיש את חייו לתורה ובתוך שנים לא רבות היה לאחד מגדולי תלמידי החכמים. הכלה שרה בתיה התקרבה ליהדות לאחר שהכירה את עולמה המופלא של חסידות ברסלב מקריאה ברשת האינטרנט, ולאחר שהתגיירה דבקה בדרך זו, כשהיא מסתפקת במועט, ומשתדלת להרבות במצוות ובמעשים טובים בכל עת מצוא.

החתונה התקיימה בשמחה אדירה, גדולי ירושלים וחכמיה השתתפו בחתונה לכבודו של החתן התלמיד חכם ולכבוד הכלה הגיורת, כדי לקיים מצוות שמחת חתן וכלה ומצוות 'ואהבתם את הגר' בד בבד.

בני הזוג נאלצו להיעזר בתרומות עבור כל הוצאות החתונה מהבסיס הפשוט ביותר. התשלום עבור האולם, הצלם, ה'פויקער' שתופף בחתונה, התכשיטים של הכלה, כל אלו באו מתרומות, כי להם עצמם אין כלום. אפילו את השמלה היא לקחה מגמ"ח.

לנוכח ההתגייסות ההמונית לעזרתם, ביקשו החתן והכלה להודות לעם ישראל: "לא יכולנו לחלום על חתונה מאושרת יותר", הם מעידים. "אנחנו המומים מהאהבה העצומה שהורעפה עלינו ומההירתמות של כל כך הרבה יהודים טובים לעזרתנו. אנחנו מרגישים שעם ישראל אימץ אותנו אל לבו ונתן לנו חיבוק גדול. זאת הרגשה נפלאה, זה לא פשוט להתקבל אל חיקו של עם אחר, וזאת מחווה מאוד מאוד יפה מצד עם ישראל כלפינו, שבאו להסתפח לנחלת ה' ולהיות חלק מהעם הקדוש הזה".

לסיפור המלא ולסיוע לזוג  הקליקו כאן<<<

קופת העיר גרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד