כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מנהל הסמינר שניצל מתאונה

בצל השבעת הח"כים: לייבל'ה מסכם שבוע

והשבוע בלייבל'ה: האירועים סביב השבעת הכנסת ה-25 | מנהל הסמינר שניצל בנס מתאונה קשה במיוחד | הפרשן החרדי שנפש בהרכב משפחתי מלא בבלגיה | הברכה והקימה של ראש הישיבה לכבוד אריה דרעי | הגיליון החסידי שנתפס בתיעוד בידיו של פרוש | האדמו"ר שתועד מעמיס בעצמו את מזוודותיו בשדה התעופה וסירב לעזרה | והסופר החרדי שהטריל את המטריל הלאומי

בצל השבעת הח"כים: לייבל'ה מסכם שבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא היה מוכן בשום אופן להישבע בתחילת המושב, אבל הוא כן הסכים להתחייב אמונים למדור ולחוקיו, ומבטיח למלא באמונה את תפקידו להביא לכם את מיטב הרכילות המגזרית.

ועכשיו, לייבל'ה יוצא החוצה בהפגנתיות בגלל שירת התקווה. כשלייבל'ה כותב החוצה, הוא מתכוון החוצה ממש. לא כמו הח"כים שלנו שמתספקים ביציאה מן המליאה. לייבל'ה הוא פרומער רציני, וכששרים התקווה, הוא יוצא מהארץ. עד כד כך.

לייבל'ה חושף השבוע כי אחד ממנהלי הסמינרים הגדולים בארץ צפוי לברך השבת "הגומל" בעיר מושבו במרכז הארץ, לאחר שניצל מתאונה בניסי ניסים ונשאר בחיים. הרכב החדש שנרכש לאחרונה הושבת כליל למגינת לב ולשמחת נס ההצלה.

לייבל'ה כמובן הגיע עוד קודם ההשבעה לכנסת וראה את חבר הכנסת אברהם בצלאל הוותיק מכיכר ספרא ומחשובי לומדי ישיבת מיר, מקשיב כראוי להוראות. לייבל'ה שם לב כי אברהם בצלאל גם נושא את השם 'בניהו'; מהיום לייבל'ה יודע - הרב אברהם בניהו בצלאל. לייבל'ה גם ראה את אחיו של בצלאל והגיסים שהגיעו עם הפראקים היישר מהרבצת תורה, למשכן הכנסת.

את סגן השר הבא מאיר פרוש ראה לייבל'ה משוחח עם הפוליטי של 'קול חי' אבי רבינא. פרוש כדרכו עם ערמת מסמכים ביד נלכד כשהוא מחזיק את הגיליון השבועי של חסידות צאנז 'בצילא דמיהמנותא' שם הוא קורא מה היה בדיוק השבוע אצל הרבי בנתניה.

את ח"כ מיכאל מלכיאלי, שעומד להיות שר, ראה לייבל'ה משוחח ומחזק בדברי תורה את הח"כ של 'יש עתיד' עידן רול.

את האסטרטג מנחם אייכלר ראה לייבל'ה מגיע לטקס ההשבעה לוודא שנבחרי הציבור עדיין מחויבים להשוואת תנאי החינוך החרדי כדרישת ח"כ ישראל אייכלר.

את הפמליה של לשכת גפני ראה לייבל'ה בחניון. גפני שנמצא במשכן מהכנסת ה-12, היה שמח ונרגש וצעד עם שותפו לסיעה ח"כ אורי מקלב.

לייבל'ה מברך את יקיר המערכת איש התקשורת אריאל אלחרר, שהחל לעבוד כדוברו של ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית. אלמוג מהיום כבר לא יהיה אנונימי וישמעו עליו מגבעת רם ועד הדרום הפרוע.

אבל רגע לפני שלייבל'ה ברח מהארץ, הוא פגש בכנסת את המטריד הלאומי, גיא הוכמן, שמגיע מדי פתיחת מושב לשגע את חברי הכנסת ולתעד זאת לקהל צופיו. אלא שהפעם, הוכמן נתקל במטריל המגזרי שלנו, איש התקשורת יצחק פלדמן, שהצליח להקדים אותו ולהנחית לו מנה אחת מוקדמת. פלדמן שאל הוכמן איך היה היום הראשון בכנסת בתור מנקה.

הסרטון שעלה לרשת שימח את כלל ישראל לכלל גווניו חוגיו ועדותיו, והצליח להעפיל את החמיצות שפשתה בעם בעקבות העובדה שהמשא ומתן עם הליכוד תקוע, מיקי לוי עדיין יו"ר הכנסת והנורווגים שלנו עדיין ממתינים מחוץ לכנסת ומחכים שיקראו להם חזרה פנימה.

בדרך להשבעה בכנסת, בכיר הליכוד (מקום שני בפריימריז), השר לשעבר ולעתיד אלי כהן, ביקר במערכת 'בקהילה' במגדלי בסר בבני ברק, שם ישב לפגישה ממושכת בארבע עיניים עם עורך העיתון שלמה קוק ונראה מרותק מההסבר של העורך כיצד עושים עיתונות חרדית.

מי שנעדר מההשבעה היה הפרשן הבכיר במגזר ישראל כהן שחרג ממנהגו והמריא לבלגיה. כהן הגיע עם משפחתו לקהילה באנטוורפן שם נערכה חתונה משפחתית. במהלך ביקורו אף יצא לסיבוב עם סוס ועגלה כמנהג ה'דרייברים' המקומיים. 

במהלך חופה שסידר השבוע הגרב"מ אזרחי בבני ברק, בשמחת נישואי בנו של העסקן הצפתי הדגול הרב עמוס חדד, נפגש ראש הישיבה עם דרעי. אחד הנוכחים בחופה מספר כי לאחר שדרעי בירך ברכה תחת החופה, ניגש ללחוץ את ידו של הגרב"מ. הרב, שתחילה עיניו הביטו כלפי מטה, הבחין בדרעי ומיד התרומם קלות מהכיסא עליו ישב, וקיים 'הידור' לכבודו. גם ביציאתו מהאולם, חזר הרב וברך אותו שוב ברכבו בברכת הצלחה חמה.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לניו יורק. בשדה התעופה ראה את הרה"צ מויז'ניץ מעמיס את המזוודות לבדו ללא עזרה של אף גבאי לאחר שהות ארוכה בישראל והוראת אביו להישאר לבחירות. מי שניסה לעזור היה העסקן הבעלזאי יהושע וינברגר, אך הרה"צ סירב בנימוס.

את עמי מימון שר השמחה הגדול מכולם ראה לייבל'ה כשהוא מגיע לכינוס השלוחים.

את חיים אמסלם לשעבר לשעבר, שבאורח נדיר הפעם לא התמודד לכנסת ראה לייבל'ה מגיע לשדה בשעה מוקדמת בשביל לעלות על הטיסה של 12:45. לייבל'ה יודע לספר כי אמסלם אדם צנוע וישב במחלקת התיירים במושב מעבר.

באירוע של 'דגל התורה' במוצאי שבת האחרונה שהוכתר כאירוע ניצחון, נצפו מסתודדים סגרע"ה ביתר עילית דודי זלץ יחד עם הגזבר משה שיפמן. זלץ, שהופקד על מטה ההסברה בהצלחה גדולה, נאם את נאום הניצחון.

לאחר מכן ראה לייבל'ה את אלקנה ויסנשטרן, האיש של 'דגל' בקרית אתא וחבר מועצת העיר, מחתים את כל הנציגים על חשיבות תיק התחבורה. אלקנה יודע מה חשוב באמת.

אפרופו דגל, הרב אלחי ברמן שעבד קשה בבחירות, הגיע לנוח בדלפק של החלפן המיתולוגי נח קפלן ונראה כי רכש שעון יד חדש לרגל הקמת הקואליציה.

לייבל'ה ביקר השבוע בבית שמש וכשהגיע לקרית ספינקא הבחין במלחין האגדי בנצי שטיין מצטלם עם בנו הקטן.

ולראשונה, הפקת מוזיקה בינלאומית למפיק והאמרגן מוישי ביכלר, שהפיק חתונה גדולה בניו יורק שכללה את כל כוכבי הזמר בארה"ב.

גם הזמר עקיבא גרומן בעל 'הקידוש' יצא לסבב הופעות בארה"ב. לייבל'ה ראה אותו עם העסקן של ירושלים מענדי צימעט.

יוסל לויפער העורך הראשי של מגזין 'די וואך' ששהה בארה"ק לביקור בזק, השתתף בטיש הילולא בבעלזא וקיבל ברכת שלום מהרבי.

בשלהי הביקור המרומם של הנכד הבכור והאהוב בבעלזא נפרד ממנו לשלום הגבאי הוותיק של זקנו הרב אליעזר וינד שהגיע גם לביקור בבורו פארק.

בשיאו של הדינר המפואר לטובת מוסדות בעלזא באר"י שהתקיים השבוע ביום ראשון על אונייה נצפה הנכד האהוב בבעלזא הרב שלום רוקח משוחח עם העסקן הצעיר והנמרץ מסטעטן איילנד אריה גרינצווייג ומחזק אותו.

את הרב שלום רוקח ראה לייבל'ה מוסר מתנה תהילים מיוחד לעסקן הבעלזאי הוותיק הרב ראובן חיים וויינברגר אותו קיבל מהרבי מבעלזא ששלח לו במיוחד תהילים עם הקדשה מיוחדת היישר לבורו פארק.

בעצירה בתחנת דלק לכיוון מונסי באמצע הלילה ראה לייבל'ה את הזמרים יעקב שלמה גראס, יואלי ברוין והאורגניסטים אלעזר הס מויזדניץ, לוי לעסין וגם יונתן יודזעף הקלרינט. 

אלטר שמואל טאמבור, כתב 'די וואך' - העיתון היידישאי הגדול בעולם, נצפה מסייר במחנה הפליטים של חב"ד בבלטון לצד יו"ר הפדרציה היהודית באוקראינה הרב מאיר סטמבלר, לקראת כתבה מקיפה על הפליטים מאוקראינה.

עם תום ספירת הקולות: לוגו חדש למקהלת 'מלכות' לאחר שלמעלה מ-12,000 מצביעים השתתפו בקמפיין בחירת המיתוג החדש של מקהלת 'מלכות'. ארבע סקיצות שונות של מיתוג הוכנו בידי טובי המעצבים במגזר החרדי והוגשו לבחירת הקהל בשלהי קיץ תשפ"ב, לקראת חגיגת שנת העשור של המקהלה.

לייבל'ה יודע לספר כי הלוגו נחשף במסעדת 'החשמונאים 7' בבני ברק. 

לייבלה השתתף במוצ"ש ‏באירוע יומולדת למנהל קבוצת 'פילפוליטיקה' האגדית - חיים אליעזר פונפדר יחד עם חברי הקבוצה וידידים בספא "אספמיה" באשדוד. על האוכל השף האגדי שאול שפר.

לייבל'ה היה עסוק באמירת התהילים, בזמן שראה את לא אחר מאשר מנכ"ל 'הדסה' פרופ' יורם וייס כותב אות בספר התורה שהכניס ל'הדסה' מייסד התהילים העולמי הרב מאיר חיים גרינבוים מבורו פארק.

האדמו"ר מסקוירא חילק השבוע שיריים ליו"ר 'בלב אחד' דוד ווייטמאן, האדמו"ר התעניין על פעילות הארגון בארץ ובירך את המתנדבים והפועלים במלאכת הקודש "תפיצו שמחה בכל העולם לא רק בארץ ישראל".

ביום שלישי בערב התקיימה מסיבת יום הולדת לבחור החשוב חיים שפר בלשכת ראש העיר מאיר רובינשטיין ובהשתתפות סגנו דודי זלץ, לצד כל בכירי העירייה.

במהלך יום ההולדת החתן הוציא לראש העיר את כל הכתבות שגזר מהעיתונים שכתבו שם אודות פעילות ראש העיר.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים ומייסד מרכז 'האזינו' אלחנן גרוסבוים לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למיכאל קקון, חבר מועצת העיר בני ברק, לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מקאליב החתן נחמיה ברונשטיין, לרגל שמחת נישואיו השבוע. מעמד השטריימל לייגען בעש"ק אצל האדמו"ר מקאליב ראה לייבל'ה שגם הרבי וגם ההויז בחור התחדשו בשטריימל של 'ויינערס שטריימל'ך'. 

ברכת מזל טוב לאסטרטג הויז'ניצאי חזקי מילר לרגל שמחת נישואי בנו השבוע שם השתתפו בכירי החסידות בראשות הרה"צ יעקב מרדכי הגר אב"ד ויז'ניץ אלעד.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד