כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"סכנת חיים"

הוראה לחברות הסלולר: "שפרו את הקליטה בכביש 443"

משרד התקשורת מזהיר את חברות הסלולר לתקן את שיבושי הקליטה בכביש 443 | בדיקת המשרד שנעשתה לאור פניית ח"כ מקלב, העלתה כי בכביש המוביל לירושלים קיימים קטעים ארוכים ללא קליטה ומהווים סכנה של ממש בעת תאונת דרכים או אירוע פח"ע

הוראה לחברות הסלולר: "שפרו את הקליטה בכביש 443"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

משרד התקשורת פנה בדחיפות לשלוש החברות המפעילות את רשתות הסלולר בישראל – סלקום, פלאפון ו-PHI (בבעלות פרטנר והוט-מובייל) - בדרישה לשפר באופן מיידי את הכיסוי והקליטה הסלולרית בכביש 443, מהכבישים המרכזיים בארץ, המשמש גם כחלופה לכביש מספר 1.

בדיקה מקצועית שערך המשרד בסוף ספטמבר לכל אורכו של הכביש בעקבות תלונות חוזרות ונשנות העלתה ממצאים מדאיגים: בחלקים רבים ממנו נרשמו ניתוקים חוזרים ולא ניתן היה לנהל תקשורת רציפה. האזורים הבעייתיים במיוחד הם בית חורון וגבעון החדשה, שם תועדו קטעי דרך שלמים ללא קליטה כלל, ואזור גבעת זאב, שבו נרשמו כיסוי חלש וחלקי.

כביש 443 מחבר בין לוד ומודיעין-מכבים-רעות לירושלים דרך הרי בנימין. הכביש עובר בין השאר באזורים רגישים מבחינה ביטחונית, חוצה את גדר ההפרדה בשני מקומות, ואירעו בו בעבר פיגועים ותקריות ידויי אבנים ובקבוקי תבערה. מ-2014 אף נאסרה הנסיעה בו על שרי הממשלה. ביוני האחרון הגיש ח”כ אורי מקלב (יהדות התורה) שאילתה על שיבושי הקליטה לשר התקשורת יועז הנדל. מקלב טען כי "קיים חשש לאירועי פח”ע, שהנוסעים בכביש לא יוכלו לדווח עליהם ולהזעיק את כוחות ההצלה והביטחון".

הבדיקה בוצעה על-ידי יחידת קמ"ט תקשורת של המשרד באמצעות מערכת מתקדמת, "דרייב טסט", שנרכשה לא מכבר כדי לחזק את הפיקוח והאכיפה מול חברות הסלולר. היא מאפשרת לבחון את רמות הכיסוי הסלולרי בפועל במקומות יישוב ובדרכים, ניתנת להפעלה תוך כדי נסיעה, ואפשר לשאת אותה גם בתרמיל גב לצורך בדיקה רגלית.

ממצאי הדו"ח החמור הועברו לשלוש הרשתות בדרישה לטיפולן הדחוף, והן התבקשו לשלוח את התייחסותן עד הבוקר. גורמים במשרד התקשורת אמרו אתמול כי המשרד מתכוון לפעול בנושא בכל האמצעים העומדים לרשותו, "ואם החברות לא ישפרו את הכיסוי נלך לצעדים אגרסיביים".

מחברת PHI נמסר כי "המכתב התקבל והתייחסות תועבר לקמ"ט תקשורת". מפלאפון נמסר: "אנו מכירים את הממצאים ופועלים כל העת לשיפור ולשדרוג חווית הלקיטה ללקוחותינו". מסלקום לא הועברה תגובה.

משרד התקשורת אורי מקלב כביש 443 בעיות קליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד