כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עם הקמת הממשלה

נתניהו לשגריר האמריקני: אקדם את חוקי הפטור מויזה

בצל הנתונים האמורים להתפרסם בעוד כשבועיים, נתניהו הבטיח לשגריר האמריקני תום ניידס לקדם את כל הליכי החקיקה שתלויים בנו בהקדם, מיד לאחר כינון הממשלה | נתניהו סירב בעבר להעביר את החוקים למרות הלחץ האמריקני בכדי למנוע משקד את הקרדיט עליהם

נתניהו לשגריר האמריקני: אקדם את חוקי הפטור מויזה
בנימין נתניהו ותום ניידס צילום: מתוך הפייסבוק שלו

בעוד שבועיים צפוי להתפרסם נתון משמעותי שיכול לקדם את המהלך לפטור לישראלים מהצורך להוציא ויזה בנסיעות לארה"ב, ב'חדשות 12' נחשף הערב כי רה"מ המיועד, בנימין נתניהו, הבטיח לשגריר האמריקני תום ניידס לקדם את כל הליכי החקיקה שתלויים בצד הישראלי בהקדם, מיד לאחר כינון הממשלה.

כזכור, הממשל האמריקני ניסה להפעיל לחץ על בנימין נתניהו בזמן הפלת הממשלה להסכים לקדם את החקיקה הדרושה לביטול הצורך בויזות כדי להיכנס לארה"ב. באופן חריג נפגש השגריר האמריקני בישראל תומאס ניידס עם נתניהו והפציר בו שיסכים לקידום החוקים הדרושים, כדי שישראל תוכל כבר בתחילת השנה הבאה להיכנס לתוכנית הפטור מויזה.

השגריר ניידס הסביר בזמנו לנתניהו כי עיכוב החקיקה עלול לדחות את המהלך כולו בשנה שלמה. בליכוד אמרו אז כי "לפי החוק האמריקני האישור לוויזות ישראליות יכול להינתן רק בעוד שנה. החקיקה הנדרשת בישראל אפילו עוד לא הגיעה לשולחן הכנסת ובשלב זה היא כוללת דרישה אמריקנית לחדירה לפרטיות של אזרחי ישראל שאינה מקובלת עלינו. לאחר שנקים ממשלה יציבה, הליכוד יביא את החקיקה האחראית הדרושה וישלים את המהלך עד חודש מרץ 2023, כך שמתן הוויזות לא יתעכב אפילו יום אחד".

בתוך כך, אמש כתבה שרת הפנים היוצאת, איילת שקד: "אחרי עבודה אינטנסיבית של שנה שלמה, בעוד שבועיים יתפרסם אחוז הסירוב השנתי של ישראל כשהמקסימום לכניסת ישראל לתוכנית הפטור מויזות לארה"ב הוא 3%. עבדנו רבות כדי להגיע ליעד ואני מאמינה ומקווה שבעוד שבועיים תהיה בשורה שעמדנו ביעד, שפחות מ־3% מהישראלים סורבו ובכך תיסלל הדרך לקבלת הפטור מויזות לישראלים".

פטור מויזה תומאס ניידס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד