כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ארוסתו זועמת

העיתונאי שנרצח: בן סלמאן קיבל חסינות בארה"ב

ארה"ב קבעה שלמנהיג דה פקטו של ערב הסעודית - יורש העצר מוחמד בן סלמאן, יש חסינות מפני תביעה שהגישה ארוסתו של העיתונאי שנרצח ג'מאל חאשוקג'י. ארוסתו לשעבר של חאשוקג'י, כתבה בטוויטר כי "ג'מאל מת שוב היום עם פסק הדין"

העיתונאי שנרצח: בן סלמאן קיבל חסינות בארה"ב
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

מוחמד בן סלמאן, יורש העצר וראש הממשלה, קיבל חסינות בארה"ב על הרג ג'מאל חאשוקג'י מבקר סעודי בולט, שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018. המודיעין האמריקאי אמר כי הוא מאמין שהנסיך מוחמד הורה על ההרג.

אבל בכל הנוגע לתביעות בבית המשפט, משרד החוץ האמריקאי הודיע שיש לו חסינות בשל תפקידו החדש כראש ממשלת סעודיה. ארוסתו לשעבר של חאשוקג'י, כתבה בטוויטר כי "ג'מאל מת שוב היום עם פסק הדין". היא התלוננה כי המנהיג הסעודי ופקידיו חטפו, קשרו, סיממו ועינו והתנקשו בעיתונאי הסעודי תושב ארה"ב ומתנגד למשטר הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י.

הנסיך מוחמד בן סלמאן מונה לנסיך הכתר על ידי אביו, המלך סלמאן בן עבדול-עזיז אל סעוד, בשנת 2017. היורש בן ה-37 קיבל את תפקיד ראש הממשלה בספטמבר השנה. הוא מכחיש כל תפקיד בהריגת מר חאשוקג'י.

עורכי דין של משרד המשפטים אמרו כי בתור "הראש היושב של ממשלה זרה", נסיך הכתר "נהנה מחסינות של ראש מדינה מסמכות השיפוט של בתי המשפט בארה"ב כתוצאה מתפקיד זה. דוקטרינת החסינות של ראש המדינה מבוססת היטב במשפט הבינלאומי", אמרו עורכי דין של משרד המשפטים.

סעודיה מוחמד בן סלמאן ארה''ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד