כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוציאו ספרים לאור

ארבע שנים לפטירתו: 'המתמידים' התכנסו לע"נ רבם

לציון ארבע שנים לפטירת רבם בעל ה'בן מלך', הגאון הצדיק רבי לייבל מינצברג זצ"ל, התכנסו חברי קהילת המתמידים לסעודת הילולא, בה ציינו הוצאת ספר וקטלוג חדשים, מחידושיו ושיעוריו. לאחר הסעודה עלו מאות לקברו בתפילה ובתחינה. צפו

ארבע שנים לפטירתו: 'המתמידים' התכנסו לע"נ רבם
ארבע שנים לפטירת הגר"ל מינצברג זצ"ל צילום: קובי הר צבי

בקהילת 'המתמידים' התקיימה בשבוע שעבר סעודת הילולא לרגל יום ה'יארצייט' הרביעי של רבם הנערץ הגאון הצדיק רבי לייבל מינצברג זצ"ל, בעל ספרי 'בן מלך' על התורה, חגי ומועדי ישראל, שבת קודש, אמונה ובטחון, שיר השירים, וסוגיות בש"ס ועוד ספרים.

המעמד כולו היה בסימן הודאה להשי"ת לרגל הופעת הכרך על חומש דברים חלק א', ובנוסף, יצא לאור קטלוג מושקע ובו כ-12,000 ערכים, מאלפי רצועות שמע שהוקלטו משיעוריו הרבים, שמסר בכל עת לאברכי ובחורי הקהילה ובשיעורי עיון שמסר בישיבה גדולה, בסוגיות הנלמדות, ובענייני דיומא.

הסעודה אורגנה על ידי העסקן הנמרץ, מנהל ומייסד מכון בן מלך להוצאת ספרי הגר"ל מינצברג זצ"ל, בראשות בנו ממשיך דרכו של אביו, הגאון רבי ברוך מרדכי מינצברג, שזוכה להערצה ואהדה מופלגת בקרב בני הקהילה ומחוצה לה, והוא דמות מוכרת בקרב תושבי ביתר כתלמיד חכם מופלג ועובד ד' ומורם מעם, ומאז פטירת אביו זצ"ל מנהיג את העדה.

במעמד השתתפו ראשי הקהילה ונואם הכבוד הגאון רבי חיים קוק שהיטיב לבטא את דמותו ומהותו של הגאון ר' לייב זצ"ל, כן השתתפו מרא דאתרא דעיר ביתר הגאון רבי חיים ווייס ואיתו עמו הופיעו הראב"ד וכל חברי הבד"ץ.

כאשר כל הדוברים ציינו את מסירותו המופלאה של אחד מבכירי עסקני הקהילה מקורבו של בעל ההילולא שמקדיש ימים ולילות להוצאת תורתו לאור, לדובב שפתיו של אותו צדיק ולמען יעמדו ימים רבים, כאשר הספרים עולים על שולחן מלכים ורבים מבקשים עוד ועוד מהאוצר הטוב והבלתי נדלה, מנהל המכון הרב אריה קרישבסקי אשר פרס בפני הציבור את התוכניות העתידיות להרחבת פעולות המכון ולהגדלת תפוקת הספרים והצבת עמדות טעינה בכל 17 בתי הכנסת של הקהילה בארץ הקודש, כמו"כ ציין את תרומתו ועמידתו של ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין - אשר גם השתתף באירוע - לימין המכון בכל עת שנדרש לכך.

קהל עדת ירושלים המתמידים הרב ברוך מרדכי מינצברג הרב לייבל מיצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד