ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תיעוד דרמטי מאיראן

מפגינים הציתו את ביתו של האייתולה ח'ומייני

מאות מפגינים במסגרת מחאת החיג'אב שנמשכת קרוב לחודשיים ומסעירה את איראן, התאספו סביב ביתו הישן של מחולל המהפכה השיעית באיראן, האייתולה ח'ומייני, והעלו אותו באש. צפו בתיעוד הדרמטי

מפגינים הציתו את ביתו של האייתולה ח'ומייני
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

מחאת החיג'אב באיראן: בתיעודים שפרסם ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' נראים מאות מפגינים נגד המשטר האיראני מסתערים על ביתו של המנהיג העליון לשעבר ומחולל המהפכה השיעית רוחאללה ח'ומייני, ומציתים אותו. המבנה שהועלה באש היה בעבר ביתו של חומייני, והיום משמש מוזיאון לזכר המנהיג העליון, ומקום כינוס לתומכי המשטר האיראני.

ביום שלישי חזרו המפגינים לרחובות ובכל רחבי איראן מתקיימות הפגנות נגד המשטר. בלילה האחרון נהרגו שישה מפגינים מכוחות הביטחון האיראני, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. עד כה נהרגו מתחילת מחאת החיג'אב בספטמבר כ-300 מפגינים, ועל חמישה עצורים הוטל עונש מוות

ביום חמישי האשים שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן את ישראל וסוכנויות המודיעין המערביות בכך שעוררו מלחמת אזרחים ברפובליקה האסלאמית, על רקע מספר פיגועים של בדלנים ודתיים קיצוניים, והפגנות שמתמשכות נגד המשטר.

"שירותי ביטחון רבים, ישראל וכמה פוליטיקאים מערביים עשו תוכניות למלחמת אזרחים, הרס והתפוררות איראן, צריכים לדעת שאיראן היא לא לוב או סודאן", צייץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן. "היום, אויבים תקפו את שלמותה של איראן והזהות האיראנית. חוכמת העם אכזבה את האויב", אמר.

איראן רוחאללה חומייני הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד