כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בציון בטבריה

משא נדיר של הרבי: "אבי הקים את הפינה של בעלזא בארץ"

האדמו"ר מבעלזא נסע בליל שישי לטבריה לפקוד את ציונו של אביו בבית החיים העתיק, המונים השתתפו בעלייה לציון והרבי נשא דברים נדירים על אביו שאף פעם אינו נוהג למור בשעת העלייה. 'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא 

משא נדיר של הרבי: "אבי הקים את הפינה של בעלזא בארץ"
הרבי מבעלזא בעלייה לציון בליל שישי צילום: אנשיל בעק

האדמו"ר מבעלזא נסע בליל שישי לעיר טבריה לביה"ח העתיק בעיר, שם טמון אביו כ"ק מהר"ם מבילגורייא זי"ע.

הרבי נסע ביחד עם המוני חסידי בעלזא ותלמידי הישיבות דחסידי בעלזא, לאחר אמירת תהילים ספר רביעי כנהוג אמר האדמו"ר דברות קודש במשנת אביו זצ"ל והפעם חרג ממנהגו ודיבר דברים שאף פעם לא אמר בציון. 

"כתוב בפרשת השבוע 'ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל', כבר אמרנו מה שמפרש האבן עזרא שהקב"ה בירכו בבני חיי ומזוני [לשון ה'אבן עזרא' - 'באורך ימים ועושר וכבוד ובנים'], ייתכן, אם חושבים קצת יותר לעומק, לבאר את הכתוב 'וה' ברך את אברהם בכל' - שהקב"ה הראה לו מה שצריך לצאת מכלל ישראל, שבני ישראל יקבלו את התורה, ייכנסו לארץ ישראל, בהמשך יבנו את ביהמ"ק ויקריבו עליהם קרבנות, וע"י זה יקרבו את הישועה האמיתית שתהא בביאת המשיח".

"אבי (הגה"ק מהר"ם מבילגורייא) ז"ל הטמון כאן", פתח הרבי "עד כמה שאני יודע וממה ששמעתי, אחד מעיקרי עבודתו בקודש היה להקים את הבעלזער שטוהל על מקומו, שיהיה פינה, שזקנים וזקנות, אברכים ובחורים וילדים, נשים ובנות וילדות, יילכו בדרך שהערשטע בעלזער רב - רבי שלום בן רבי אלעזר הקים, ושיימשך הלאה, לאחר החורבן הנורא שהכל נחרב והוקם הכל מחדש. אמנם לא זכה לראותו בעיני בשר, אבל ב"ה עבודתו ויגיעתו לא היו לחינם, הוקמה פינה של יראים ושלמים, תלמידי חכמים, חסידים ואנשי מעשה, הם ונשיהם ובניהם ובנותיהם, שהקימו שוב את הבעלזער ווינקל כמו שהיה פעם, שיזכו לקבל פני משיח צדקנו".

"ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל' - הקב"ה בירך את זרעו 'בכל מכל כל', איך תיראה קבלת התורה, איך תיראה ארץ ישראל, איך ייראה ביהמ"ק, איך ייראו כל כלל ישראל, ואיך ייראה כשמשיח יבוא במהרה בימינו".

"אבי זצ"ל לא זכה לראות זאת בעיני הבשר, אבל בעיניו הרוחניות ראה לבטח איך שבעלזא תוקם מחדש בדיוק כמו שהיה פעם. ברוך השם לעולם, שבעלזא הוקמה מחדש והשי"ת יעזור שיהיה אכן כמו פעם, שיהיו תלמידי חכמים ואנשי מעשה, בעלי בתים חשובים, עוסקים בתורה ובמצוות, ומחנכים את הילדים אויפן אידישן וועג, בדרך התורה היראה והחסידות, ואנו מקווים בעז"ה לקבל בדרך הזו בשמחה רבה ובפנים מאירות, את מלך המשיח, במהרה. אמן".

"יתן השי"ת שנוכל ללכת בדרכים הקדושים שהלכו אבותינו, ולחנך כפי שחינכו אבותינו, ושנזכה לעבוד את הקב"ה במחשבה בדיבור ובמעשה, ושיתרומם קרן התורה וקרן ישראל, ושנזכה לגאולה השלימה במהרה. אמן".

הרבי מבעלזא בילגורייא טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד