ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המשטרה חוקרת

יריות נורו לעבר דלת בית הכנסת בגרמניה

מספר יריות נורו לעבר דלת כניסה לבית כנסת שעשויה מזכוכית בעיר אסן. על פי הדיווחים, הפשע התרחש במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, בחסדי שמים איש לא נפגע | הרב עצמו נמצא בארה"ב לרגל כינוס שלוחי חב"ד

יריות נורו לעבר דלת בית הכנסת בגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארבע יריות נורו לעבר בית הכנסת הישן במדינת אסן בגרמניה. מהמשטרה נמסר כי אין סכנה ואיש לא נפגע. במבנה נמצא מכון להיסטוריה יהודית-גרמנית. שר הפנים של הרברט ראול אמר כי זאת "מתקפה".

מנחם כהן, עורך עיתון 'כפר חב"ד' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בעיצומו של כינוס השלוחים העולמי - נס גדול לשליח חב"ד ורב העיר אסן בגרמניה הרב שמואל אהרונוב. ארבעה כדורים נורו לעבר בית הכנסת שהוא מנהל. המשטרה עודכנה על הירי מעדי ראייה. הרב אהרונוב עצמו נמצא כעת בדרכו לכינוס השלוחים בארה"ב. שוטרי גרמניה מאבטחים מהבוקר את בית הכנסת וגם את ביתו".

לפי דובר המשטרה, עדי ראיה דיווחו על תרמילים שנמצאו בסביבות השעה 8:30 בבוקר ביום שישי. בתחילה לא היה ברור מתי נורו היריות. "אנחנו מאמינים שזה היה במהלך הלילה כשאף אחד לא היה שם", אמר הדובר. יצוין כי ישנן מצלמות אבטחה שמתעדות את הכיכר שבה נראה אדם שעל פי הדיווחים ביצע את הפשע.

"המשטרה מחפשת אחר חשוד", כך אמר שר הפנים הרברט ראול. "המתקפה על בית הכנסת הישן באסן מטלטל אותי עמוקות", אמר שר הפנים, "קלטות הווידאו הקיימות נבדקות כעת במהירות. ביטחון המדינה מעורב, הקהילה היהודית באסן יכולה לסמוך עלינו שנעשה כל שביכולתנו לזהות את העבריין במהירות האפשרית", אמר ראול. העיתון 'פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג' דווח כי החשוד תועד במצלמות אבטחה, וכי המשטרה השתמשה בכלבים לגילוי חומרי נפץ, אך כזה לא נמצא.

לפי דובר המשטרה, היריות פגעו בדלת כניסה מזכוכית. המסגרת נפגעה והיו יריות דרך השמשה. בהתבסס על העדויות והחורים בדלת מדובר בנשק חם. לדברי דובר העירייה, ביתו של הרב אינו בשימוש הקהילה היהודית. זה ממש ליד בניין בית הכנסת. מכון סלומון לודוויג שטיינהיים להיסטוריה יהודית-גרמנית עם ארכיון וספרייה וכן חדרים של אוניברסיטת דואיסבורג-אסן שוכנים במקום, מכון סלומון לודוויג שטיינהיים חוקר את ההיסטוריה והתרבות של יהודים במדינות דוברות גרמנית.

כיום בית הכנסת הישן הוא בית התרבות היהודית באסן, מכון תרבות בעיר. מקום התפילה של הקהילה היהודית בעיר הוא בית הכנסת החדש בעיר. לדברי דובר העירייה, בבית הכנסת הישן יש תערוכות ואירועים על ההיסטוריה היהודית. הקהילה היהודית נפגשת שם גם באירועים מיוחדים, למשל לציון ליל הבדולח ב-9 בנובמבר 1938. באותה הזמן הוצת בית הכנסת הישן ובית הרב נהרסו. בשל סכנה מאנטישמים שוטרים נמצאים תמיד במקום בשעות הפתיחה של בית הכנסת הישן.

ראש העיר של אסן, תומאס קופן, גינה בפייסבוק את המעשה וכתב: "החדשות האלה מרגיזו אותי מאוד", חבר מפלגת הירוקים בבונדסטאג של אסן, קאי גרינג, אמר: "יש להבהיר כי זאת מתקפה מגעילה, צריך הגנה מתמשכת על מוסדותיהודים ולמאבק באנטישמיות". השרה ג'וזפין פול ממפלגת הירוקים, כתבה בטוויטר כי המעשה מראה "שאסור לנו להרפות בהגנה על החיים היהודיים ובמלחמה באנטישמיות".

אנטישמיות בגרמניה משטרת גרמניה בית כנסת ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד