כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה"

עימותים בשבת בחברון: יהודי תקף חיילת; הרמטכ"ל מגנה

חיילת צה"ל נפצעה במהלך שבת 'חיי שרה' בחברון על ידי מתפרע יהודי. היא טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי | לצד זאת נרשמו עימותים בין יהודים לפלסטינים | הרמטכ"ל על תקיפת חיילת: "אירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר" 

עימותים בשבת בחברון: יהודי תקף חיילת; הרמטכ"ל מגנה
עימותים בחברון צילום: מתוך מצלמת אבטחה

תקרית חמורה בחברון, במהלך שבת "חיי שרה": חיילת צה"ל נפצעה באורח קל לאחר שהותקפה במקל על ידי מתפרע יהודי. החיילת קיבלה טיפול רפואי במקום מכוח רפואה של צה"ל, ולא נזקקה לפינוי לבית חולים. בנוסף לחיילת שנפצעה, נפצעו גם שני פלסטינים כתוצאה מיידוי אבנים ע"י יהודים. השניים קיבלו טיפול מכוח רפואי של צה"ל.

במהלך שבת "חיי שרה" המסורתית בחברון שהו בעיר כ-27 אלף מבקרים. כמו כן במהלך השבת יהודים יידו אבנים לעבר בית וכלי רכב פלסטיניים ונרשמו בעיר עימותים בין יהודים לפלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר כי מוקדם יותר היום במהלך כניסת מתפללים מתואמת לקברו של עתניאל בן קנז בעיר חברון, התפתח חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים. החיכוך, שכלל זריקות אבנים הדדיות נוצר לאחר התפרעות של אזרחים ישראלים שהשליכו חפצים ואבנים במרחב.

כוחות הביטחון שאבטחו במקום פעלו להפרדת שני הצדדים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, אזרח ישראלי תקף חיילת צה״ל בעזרת מקל וכתוצאה מכך היא קיבלה טיפול רפואי בנקודה.

כוחות הביטחון עצרו מספר אזרחים ישראליים שהתפרעו במקום ואף תקפו באלימות את הכוחות. העצורים יועברו להמשך טיפול משטרתי.

בהמשך, בהתפרעות נוספת, נפצעו שני פלסטינים כתוצאה מיידוי אבנים של אזרחים ישראליים לעברם. כוח צה״ל ששהה במרחב העניק לפצועים טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי. בעקבות ההתפרעויות, הוחלט על הפסקת כניסת המתפללים לקבר.

דו"צ מוסיף ומגנה את המעשים: "גילוי אלימות מכל סוג שהוא, בפרט כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר".

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי מגנה גם הוא את האלימות כנגד חיילת צה"ל ומסר: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה״ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

תקיפת חיילת שבת חיי שרה חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד